april 22, 2013

Stackars lilla mamma och grattis på födelsedagen pappa!

Lill-Åsa skriver

Den här helgen har vi mest gått omkring oroliga. Min kära mamma åkte in till akuten i lördags och sedan har hon blivit kvar där. Hon har sedan hon kom hem från Thailand varit yr och även förvirrad om jag förstått det hela rätt. Nu håller vi tummar och tår för att det är något dumt hon fått i Thailand som går över med lite medicin och inget värre.

Mitt mobilabonnemang har gått ut så i lördags kunde jag gå och skaffa en ny mobil. Jag är inte speciellt intresserad av att lära mig nya tekniska saker, så det fick bli en nyare modell av Iphonen. Nu har jag en vit femma! Med Iphone 5 kan man ta såna här långa vidvinkels kort.

photo 2

I lördags regnade det i stort sett hela dagen. Mycket mysigt. Vi spenderade eftermiddagen med att se några avsnitt av vår nya favoritserie Shameless. Den är kanske inte för alla, men vi såg ett avsnitt, sedan var vi fast.

shameless-us-showtime-wallpaper

Vi har också kollat första säsongen på en brittisk kriminalserie, som är bland det mest spännande vi någonsin sett. Under sista avsnittet höll vi i stort sett andan under de 56 minuter som avsnitten var…

luther

I söndags var det fint väder igen. Åsa ville åka lite longboard så jag tog med mig min bok och satt i solen och läste några kapitel under tiden. Mycket trevligt.

photo 3

Tycker de här buskarna är så fina och höstiga. Påminner lite om Rönnbären, fast på buske.

photo 4

Vi tog sedan bussen in mot stan. Vi hoppade av vid Oxford Street och gick ner mot Darlinghurst.

photo 5

På den här uteserveringen hade vi tänkt äta lunch, men de rökte så mycket vid bordet bredvid och då blir det ju inte så mysigt.

photo 6

Så vi gick vidare till Potts Point och satte oss på en trevlig uteservering istället. Sedan gick vi vidare mot Woolloomooloo.

photo 7

Där gick vi omkring ett tag.

photo 8photo 9

Vi gick ner mot vattnet och tänkte ta oss en drink på pråmen. Men de såg lite dyra och överklassiga ut, så vi gick vidare.

photo10

Till en pub i närheten. De hade en ballis som man kunde sitta på och kolla på fåglarna i trädet bredvid. Tyvärr fanns det en övertrött unge på samma balkong så vi gick in.

photo 11

Sedan gick vi vidare mot Elizabeth Street och tog 373:an hem till Randwick.

photo 12

Idag fyller min fina pappa år! Stort grattis på födelsedagen pappa önskar vi alla i Pingvinfamiljen. Jag valde mitt favoritkort på pappa med jetlag :)

IMG_5826

Och eftersom vi tänker extra mycket på mamma idag och pappa fyller år så får de vara med på en bild båda två. Fin mamma och pappa jag har.

photo (15)

4 kommentarer:

Anonym sa...

Jag har tänkt på Karin hela dagen. Håller alla tummar och tår för en dundermedicin som gör allt bra igen.

Mysig helg ni har haft.
Tror inte Luther skulle vara något för mig. Vi såg Beck i helgen och jag skrek så högt när mördaren hoppade fram att jag blev hes. Mespropp.

Hör av er så fort ni vet något.

Kramar till er

Anna

Anonym sa...

Vi tänker på dig Åsa och din mamma.
Hoppas att allt ordnar sig. Innan man får besked så är det så oroligt.
Kramar till er alla från Birgitta, Hans och Tessan.

mammaxtre sa...

Hoppas mamma snart är pigg och kry igen.

Sköt om er

Anonym sa...

Kul med mycket kort, och fina är de :)
Pappa kommer hit på torsdag för att såga ner lite träd, då ska vi ha go fika och paket till pappsen.
Jag ska kolla om jag kan hitta Luther, vill se nått så bra :)
Ja nu är det skönt att mamma är hemma igen och mår bra.
Kram
Gun