april 19, 2013

Konstutställning och svensk pizza

Onsdags

I onsdags var jag inne i stan på jakt efter en liten present till min pappa som fyller år om några dagar. Åsa tyckte då att vi kunde träffas upp efter att hon slutat jobbet och ta en drink. Ett utmärkt förslag tyckte jag.

Åsa hade kollat upp ett ställe som såg trevligt ut. En pub och restaurang, som också har tavelutställning.

image_65

Så här sitter Åsa och kollar på tavlor och dricker ett glas Shiraz.

photo fru

Torsdag

Veckans andra arbetsintervju skedde i North Sydney på torsdagseftermiddagen. Jag har nu varit på fler intervjuer i Australien än i Sverige. Det är väl bra jobbat på två år…Nu orkar jag inte ens bli nervös längre, så det är skönt.

Här byter jag buss inne i stan.

photo

Intervjun var ett par portar bredvid min frus jobb. Tyvärr är inte själva jobbet jag sökte placerat där, utan intervjun skedde på ett rekryteringsföretag. När jag presenterade mig i receptionen sa receptionisten att då måste du vara svensk :).

Det var en trevlig kvinna från Göteborg som bott här i 22 år. Vi hade himla mycket att prata om så när rekryteringskonsulten kom ut för att hämta mig hade jag nästan glömt bort vad jag gjorde där.

photo o

Efter att intervjun var klar tog jag bussen från den norra sidan tillbaka till Randwick.

photo s

Torsdagskvällen spenderades med ett gäng trevliga svenskor på Sven's Viking pizzeria. Galet gott och trevligt var det!

20130418_195527

Fredag

Idag har jag storstädat. Galet nog har jag sett fram emot det. Skåpluckor, duschkabinen och golvet har fått sig en ordentlig omgång. Jag hade fortfarande inte hört något från plastikoperationssjukhuset och de hade nog fasiken inte ens tänkt ringa. När jag ringde fick jag inte ens prata med någon utav de som intervjuade mig utan jag fick hälsningen att de valt någon annan. Ganska oproffesionellt enligt mig och på ett sånt ställe vill jag ändå inte jobba…

När jag var på väg till Coles ringde rekryteringskonsulten och sa att han tyckte att intervjun hade gått jättebra och att han ville skicka vidare mina uppgifter till företaget och att han trodde att jag var rätt person för jobbet. Jag som inte ens förstod arbetssannonsen kunde bara hålla med ;). Titeln låter ju lite cool i alla fall, DMS Project Management/Adminstration Support. Då hoppas vi att det går vägen.

Nu har frun och bonussonen kommit hem så nu ska det lagas nachos. Trevlig helg på er!

2 kommentarer:

Marie KJ sa...

Ska ru jobba med film i Alexandria? Det ligger ju i Egyptien och längre än 3 mil! Spännande!

Trevlig helg på er familjen Ricklid-Ek-Asplund

Anonym sa...

Då hoppas vi på det jobbet och att du där vet vad du ska göra ;)
Kram fån Gun