april 12, 2013

Hösten som tog en paus

Lill-Åsa skriver

Tidigt imorse vaknade jag upp med en skitkonstig och udda fråga som inte ville försvinna. Djur som tävlar, tex travhästar, springer tjejerna lika snabbt som killarna? Det är en stor travdag här på Randwicks travbana imorgon och typ världens snabbaste häst Black Caviar är en tjejhäst. Så då tänker jag att kanske tjejhästar och killhästar tävlar i samma lopp och en tjejhäst är bäst. För jag har inte hört talats om att det är ett lopp för endast kvinnliga hästar…Ja, det är skönt att inte behöva drömma on jobbet i alla fall :)

Sommaren ville inte riktigt ge upp än. Sedan jag blev arbetslös, eller jag tror jag väljer att kalla det ofrivillig hemmafru, i onsdags har solen skinit från en klarblå himmel. Temperaturen som hade blivit underbart sval och skön i sovrummet är som bortblåst och nu får vi köra fläkten igen. Men jag klagar inte! Men blir glad av värme och sol och det kan behövas när man har en enorm dos av pms.

photo A

Med ömma boobisar och ett ett sjujävla humör fick det bli en morgonpromenad till Centennial Park.

photo F

Efter lite tvätt och jobbsök var det dags att gå och handla.

photoE

Här går man igenom första centrumet.

photo B

Då kommer man ut här.

photo D

Ja sedan går man över vägen och in på Coles.

photo C

Nu sitter jag och väntar på att mamma ska vakna så vi kan Skypa. Det är ju så mycket enklare nu när vi har vintertid och ni i Sverige har sommartid. När klockan är 17.15, som klockan är nu här i Sydney är klockan 09.15 i Sverige. Trevlig helg på er!

6 kommentarer:

Marie KJ sa...

Då kanske det kan bloggas lite oftare nu då när du är ofrivillig hemmafru?
Jag längtar efter sol och värme med, tittat på greklandsresor till sommaren (för att få garanti om åtminstone en veckas sol) Troligen Santorini (vill ju åka till en ö där jag inte varit före)

Trevlig helg!

Marie KJ sa...

Och föresten är jag lite avis. Jag vill också vara hemmafru en stund inte så länge, men några månader skulle sitta fint! Och gärna i ett land med sol :)

Anonym sa...

Varenda gång som du inte jobbat har vi haft kanonväder. Det slår liksom aldrig fel.
Ledsnar du på dina promenader så får du hemskt gärna hänga på våra boxningsgrupper på mornarna. Där kan man slå på säcken tills PMSen är ett minne blott;) fungerar varje gång. Annars kan man prova att slå sin tränare, det råkade jag göra idag och det var nästan bättre:)

Ha en riktigt fin helg i solskenet.

Stor pussar och kramar till er alla tre.

Anonym sa...

Och det var ju såklart från mig

Anna.

Anonym sa...

Jag blir lika glad varje gång jag känner igen mig :) Tack för det :)
Hoppas det fina vädret håller i sig så länge du är hemmafru.
Kraaaam
Gun

Anonym sa...

Hej på er !
Här i Tumba har det regnat sådär fint sommar regn hela natten & nu med & åhhhhh nu försvinner denna snö kanske
En jobb fråga ?
Kan du tänka dig att arbeta på Kiki.K ?
Min Malin vet ju vem dom har butiken/er uppe hos Er
Jag nämnde om fig & hon kunde höra sig för, men det kanske inte alls är din typ av arbete.
Massa kramar & njuter som vanligt àv er sida.
Lollo