april 16, 2013

Chippendale

Lördag

I lördags utforskade vi ett nytt område, Chippendale. Jag har faktiskt varit där förut, utan att ha vetat om det då stadsdelarna ligger väldigt tätt. Chippendale ligger väldigt nära Glebe, för er som vert vad det ligger.

photov

På den hör puben blev det lunch. De hade en jättemysig uteplats, men det var motljus så fotona blev inte så bra.

photon

Söndag

Vi köpte en grillad kyckling och slängde ihop en sallad och gick och la oss i parken under ett träd. Mycket skönt. Vi lyssnade på Annica Östberg som vinterpratare. Tur att man inte har gjort sånna felval i livet… På eftermiddagen åkte Pontus och Åsa till Bondi Junction för att hitta en ny fläkt till Poppes rum. Det visade sig att det inte fanns en endaste fläkt i hela BJ då de sålde slut dagen vi hade 45 grader… Så nu har Pontus sovit i gästrummet i två dagar där det finns någon typ av fläkt inbyggt där.

När de kom hem så han vi med att njuta på terrasen en stund.

photo p

photox

Måndag

På förmiddagen ringde de från Bondi Junction Private Hospital och frågade om jag kunde komma  på intervju på eftermiddagen. Bondi Junctions privat sjukhusvisade sig vara en plastikkirurgisk mottagning som var helt nyrenoverad. Jag har dock ingen erferenhet av det jobbet och jag tror att den endast anledningen till att jag fick komma på intervjun var att jag har varit på kibbutz. Kirugen var från Israel och hade sagt till den andra intervjukvinnan att jag måste vara en bra person :)

Jag är ganska säker på att jag inte får det jobbet då intervjun bara tog 10 minuter och min profil inte stämmer in. Förutom mitt år på kibbutzen då förstås, för över 20 år sedan :)

Tisdag

Vaknade upp till nyheterna om bomberna i Boston. Så tragiskt. Hoppas de får tag på bovarna. i Syndey hade vi en ganska regnig tisdag, men med vissa uppehåll. Under ett utav uppehållen fick det bli en sväng till parken. På vägen dit gick jag förbi en stoooor och fin blomma.

photoz

På eftermiddagen har jag sökt lite mer jobb. Bland annat tre stycken roliga jobb på International SOS. Det skulle ju vara kuligt. Vi hade ett par halvruttna bananer i fruktskålen och man vill ju inte få en massa blomflugor och då kan man ju göra lite bananbröd av dem, så så fick det bli. Nu ska jag ta mig en bit!

4 kommentarer:

Marie KJ sa...

Låter som vi måste göra några esor till för att hinna utfprska alla stadsdelar :)
Hoppas att du hittar ett roligt jobb, då jag gissar att det är roligt att få lön.

Vi fick vår och lite varmt men med "värmen" (+ grader)kom molnen :(

Kram Kram

Anonym sa...

Lycka till med jobben. Hoppas att du får ett bra och roligt jobb.
Vilken vacker Dahlia. (Det är den lila blomman.)
Birgitta

Anonym sa...

Vi fortsätter hålla tummarna för dig.

Jag antar att fläktar är utbytta mot elfiltar och värmefläktar i affärerna nu.
Det har varit riktigt varmt vissa nätter. Skönt först vid tre snåret då det blir svalare ute.

Kram anna

Mamma sa...

Hoppas,hoppas du får ett jobb som du kan få stanna på. Blomman är en dalia som vi under vintertid får plocka in för den är väldigt frostkänslig. Nu verkar det inte som ni behöver fundera så mycket på det!
Och så håller vi tummarna som dom vitnar
Puss