december 03, 2012

Tavlan är klar!

Lill-Åsa bloggar

Vi glömde ju berätta i helgens blogg att jag nu är klar med tavlan. Vilket pillerjobb det blev. Jag fick dra upp tempot lite på slutet då jag ju fick ett jobb helt plötsligt. Det är ju inte kul att ha en massa halvklara projekt liggandes. Så här ser den ut från ovanvåningen.

IMG_1077

På nära håll mitt i trappen

IMG_1080

Och nerifrån hallen.

IMG_1081

Jag och frun hade lite vernissage i fredags och sprang upp och ner i trappen och sipprade på lite vitt vin. Mycket softiskerat minsann.

Måndag

Nu har jag ju bara två dagar som hemmafru kvar och då tänkte jag som så att jag tar lite semester. Jag började därför morgonen med frukost på sängen och två avsnitt av Nurse Jackie. Underbar serie som inte min fru har klickat med lika mycket och jag kan alltså titta på den själv, utan dåligt samvete. Utanför smattrade det på rutorna och jösses så underbart mysigt jag hade det.

1333468197493_Xfinity_Nurse-Jackie_1280x640_Overlay_640_320

Jag kunde ju inte ta ut semester helt då vi faktiskt behöver mat i Pingvinfamiljen. Precis som alla andra familjer alltså. Jag har varit lite dålig på att äta frukt sisita tiden och så fort jag slutar äta minst två frukter om dagen så får jag skitäcklig andedräkt. Jag vill ju inte börja på nya jobbet med dålig andedräkt så idag fick det bli extre mycket frukt och grönt. Allt nyttigt är tungt att bära hem så jag belönande mig själv med några jättefina zip-lock-påsar. Det är Litte Miss Sunshine och Little Miss Giggles på dom. Så fina så.

zip

Jag trodde makrill var gott på grund av tomatsåsen, men så var det ju inte alls. Den är jättegod precis som den är och den är ju så nyttig för nästan allting. Att jag äter så här nyttig lunch gör nog ingenting för när jag satte på mig byxorna för intervjun förra veckan fick jag knappt på mig dem. Jag har nog lyckats med att gå upp en så där 5 kilo på ett år. Så kan det gå om man mår bra och har roligt.

IMG_1086

3 kommentarer:

Marie KJ sa...

Snygg tavla. Och makrill utan tomatsås låter ju godare än med, undrar om det finns här hemma?
Kurser Jackie ser ut att vara samma skådis som fru Soprano, det håller vi på och kollar på. Sista säsongen nu.

Snart ses vi! Kram

Anna sa...

Men så fin tavlan blev! Kul! Du är så duktig.

Trist det där med fönstrena. Våra fönster måste också putsas som sagt men hos oss skruvas de ner och putsas inne i huset. Känns så dyrt att vi gruvar för att ta tag i det.

Vilken självreglerande kropp du har Åsa som kräver frukt och annars straffar dig med dålig andedräkt. Smart. Jag känner mig trött om jag missar frukt och äter den alltid till frukosten.

Ett stort lycka till idag! Ska hålla tummarna att du får en riktigt bra första dag. Kram

Gun sa...

Super fin tavla :) kul med vernissage :) Alla seriösa konstnärer har ju det.
Ja kom ihåg grönsaker, bra för lilla magen. Tar du med matlåda eller ska ni äta ute på lunchen?
Puss å kram