december 05, 2012

Lill-Åsa första dag på nya jobbet

Lill-Åsa skriver

Idag har jag gjort min första dag på mitt nya jobb.
Mina nya arbetstider är 9-5 måndag till fredag. Det kan nog inte bli mycket bättre än så om man jobbar heltid. Jag får också betalt för alla de timmarna och de drar inte bort någon tid för lunch, vilket är bra när man jobbar som coordinator för man tar sällan någon lunchrast. Man får helt enkelt ha med sig telefonen överallt. Inte speciellt betungande på mitt nya jobb då telefonen sällan ringer…

Vid 08.20 traskade jag iväg i solskenet och jag var konstigt nog inte ett dugg nervös.

Dagen har gått fort och oj vad jag trivs med min jobbarkompis Cate (ja, hon stavar det så). Hon är 50 år, har bott i London i 20 år, genomgår klimakteriet, är gift med en trevlig man, har gått ner 20 kg med hjälp av Viktväktarna de senaste året och har sin 85-åriga mamma boendes i lägenheten ovanför sig. Trevliga chefen Rose springer mest ut och in, men det är ju bara bra. Kontoret är litet med två rum och det känns ju fantastiskt att ha ett eget litet krypin. Jobbet kändes enkelt men det är ju en hel del nya namn att lära sig, men det går nog fort. Jag känner ju faktiskt igen det mesta från mitt första jobb här i Australien. Cate och Rose är inte omöjliga på mycket saker så nu låter det nästan som att jag kan vara ledig alla dagar när Marie och Magnus kommer. Kanske jag behöver jobba en måndag i slutet av deras vistelse.

Jag skulle kunna skriva världens längsta blogg om mitt nya jobb men jag spar lite till senare. Här är några bilder när jag går den underbart mysiga vägen hem från mitt nya superbraiga jobb.

photo

photo (8)

3 kommentarer:

Mamma sa...

Oj vad roligt Åsa. Mysigt med en sådan liten arbetsplats. Det kommer säkert att kännas som en liten familj efter ett tag.
Kram

anna sa...

Åh så härligt Åsa! Så glad att det kändes bra sådär på en gång! Då kan vi nog nästan springa på varandra på mornarna. Jag ska vara på gymet kl 9 imorgon bitti så har vi tur blir det en morgonkram på Oxford st;)
Härligt att kunna gå till jobbet och regnar det går det ju massor med bussar!
Toppen

Kram

Marie KJ sa...

Vad roligt. Hoppas att det här är Jobbet med stort J ❤