september 06, 2012

Prostataproblem?

Lill-Åsa skriver

Jag har haft lite problem med kisseriet på nattetid sista veckorna. Om man googlar på det så visar det sig att jag har något problem med prostatan, och det kändes ju inte riktigt rätt. Sist jag hade såna här problem var när jag hade en stor myom, men jag opererade ju bort livmodern och de brukar ju inte växa tillbaka. Tror jag.

Åsa tvingade därför iväg mig till doktorn idag. Jag fick träffa en jättegullig läkare som klämde mig lite på magen och sedan skulle jag kissa i en mugg. Jag satt i minst fem minuter och klämde men inte så mycket som en droppe fick jag fram.

Jag fick gå hem och svepa en flaska vatten och sedan kände jag mig mogen. Är det meningen att man ska pricka i muggen eller? Det är fan inte lätt.

70ml_Specimen_Container_Security_Seal_Yellow_Cap

Imorgon ska jag gå och göra en renal ultrasound, vilket är ultraljud på typ njurarna och uringrejerna. Troligtvis är det bara lite blockeringar där nere och det gör inte ont alls, men det är väl lika bra att kolla.

3 kommentarer:

Anna sa...

Nej men det lät ju inte roligt.
Hoppas att han kommer på vad det är så du får sova gott på nätterna och slipper springa på toan hela nätterna.
Lycka till imorgon.
Kram

Marie KJ sa...

Apselut ska du kolla dig. Förhoppningsvis bara en liten bacillusk som går att bota. Eller har du några andra symtom? Viktnedgång, trött?

Kram Kram

Mamma sa...

Inte roligt, men bra att de följer upp det. Du får höra av dig så fort du får något besked:
Stor kram