september 19, 2012

70-talsnostalgi

Lill-Åsa skriver…

Sedan vi köpte ny köksklocka så slängs jag tillbaka till barndomen titt som tätt. Vi hade ingen sådan här klocka när jag var liten så jag har ingen aning om varför det händer. Jag känner också för att vara mer huslig så det är ju inget negativt direkt. Det kanske är en magisk klocka.

IMG_0610

På tal om 70-talet hittade jag gamla foton som jag var tvungen att scanna och lägga upp på Facebook.

Jag och syster Marie. Typ 1977. Kanske. Vi var i Lysekil på husvagnssemester och jag brände mig på en manet. Det kommer jag ihåg.

image0

Samma semester men vi var också i Göteborg tror jag. Mamma med coola brillor.

image0-001

Döttrarna Larsson i Nås.

image0-002

Mamma och jag i Åsmansbo.

image0-003

Min kusin Veronica är född 1976 och hon ser inte så gammal ut så jag misstänker att det är just det året.

image0-004

Vi hade sommarbarn i min bardomsidyll Åsmansbo. Robert, Pelle och jag pallar morötter i trädgårslandet.

image0-005

Jag i knät på finast mormor och kusin Peter bredvid och morbror Eddie.

image0-006

Pappa är sig väldigt lik. Lite ljusare i håret nu bara..

image0-007

Det är mest pappa som fotat så han har inte fastnat på så många foton, men här är brudarna i familjen.

image0-008

Det här ser ut som en kjol och jag har inte den blekast hur mamma lyckades få på mig den. Underbara skor till.

image0-009

Det är skolavslutningsdag, men jag vet inte ens om jag hade börjat skolan här.

image0-010

Tandborstning på husvagnssemester.

image0-011

Tennismatch mot mamma, som var smal som en sticka.

image0-012

Kompisen Eva och syster Marie

image0-013

Eva och jag

image0-014

Gun, Marie, Eddie och jag.

image0-015

Imorgon har jag en telefonintervju. Jag söker en del jobb och de flesta är vanliga administrativa tjänster som man förstår vad det är för något, men den tjänsten som de ska intervjua mig för imorgon vet jag inte riktigt vad det är. Oftast blir de de där lite konstigare som hör av sig. Det kan ju bli spännande.

Här är jobbannonsen

4 kommentarer:

Anna sa...

Underbara bilder!
Lycka till imorgon Åsa! Spännande.
Kram

Mamma sa...

Vilka underbara bilder.Det var länge sedan jag såg en del av dem. Att jag fick på dig en kjol beror på att du ville likna dina storasystrar. Många av korten är från samma sommar tror jag. Kan bara inte minnas vilken, 75 el 76 kanske?
Jag är verkligen glad att vi gav er en sådan idyll att växa upp i. Underbara sommarbilder!
Lycka till imorgon,Åsa.

Gun sa...

Jätte kul att se gamla kort. Skolavslutningen var nog juni 1976. Tror jag hade långkjol när jag slutade 4:an.
Tror du trivs bra som hemmafru men lycka till med jobben i morgon.
Kram till er alla

mammaxtre sa...

Bilder man blir glad av att se. Så roligt att kunna scanna tänker jag.

Lycka till med intervjun!

Kramkram