september 12, 2012

Dyr tandkräm

Lill-Åsa bloggar

Det här med att leva nyttigt kan fan inte vara bra. Jag har i stort sett nästan aldrig några krämpor, men sedan förra måndagen har jag haft problem med kisseriet (funkar alldeles utmärkt nu) och i helgen började tänderna göra jätteont. Det gick inte att borsta varken tandkött eller tänder på högre överkäke. Jag skulle nog ha lyssnat på min svenska tandläkare som tyckte jag skulle ha en mjuk tandborste. Jag tycker dock att det känns mer renande med medium, men i måndags fick jag nog ge tandläkare Mats rätt och gå och köpa en riktig mjuk tandborste och dessutom en skitdyr tandkräm. 10 dollar (70 kronor) för tandkräm!!! Galet.

IMG_0584

Med nyborstade tänder (blev faktiskt bättre på en gång) gick jag sedan mot den stora parken Centennial Park. Den är så pass stor att det fortfarande finns mycket som jag inte har hunnit se. Den är inte riktigt lika stor som Central Park i New York som är totalt 3.41km², men vi tycker CP med sina 2.2 km² räcker gott och väl. Anna hade smsat och frågat om jag ville äta lite lunch med henne och Micke och visst ville jag det. Jag var lite tidig så jag kunde flanera omkring och njuta av omgivningarna först och även gå och hälsa på sköldpaddorna. Jag vet inte varför jag är så förtjust i sköldisarna. Kanske jag var en sköldpadda i mitt förra liv. Det finns fem olika arter av sköldpaddor i Centennial Park, men jag kan inte se någon direkt skillnad. Sedan mötte jag upp Anna som kom cyklandes och Micke som kom springandes. Hur trevligt som helst en vanlig tisdag i september.

IMG_0585

Tyvärr syns det inte på foton men alla de här röda träden som blommar på bara träd blommar nu så det riktigt lyser rött överallt.

IMG_0586

 

IMG_0587

 

IMG_0589

Efter picnicen tog jag sällskap med svägerskan till Bondi Junction då jag hade lite ärenden där. Meningen var att jag skulle ta bussen hem, men det är ju dumt när solen skiner och benen fungerar.

IMG_0590

Vi fortsätter att knapra morätter och äta frukt "like there’s no tomorrow". –2 kg för mig och -2.5 kg för min fru. Bara åtta dagar kvar…

3 kommentarer:

Anna sa...

Tänk vad duktiga vi är! Jag står på -2.5 också. Många mindre kg att tycka om:)

Vad mysigt det var att ses så där mitt i veckan!

Vi vågar inte chansa så vi börjar dricka vin till helgen, man vet ju inte vilka krämpor man kan åka på;)

Puss

Birgitta sa...

Vilken härlig park ni har att promenera i. Ljuvliga bilder som vanligt.

Gun sa...

Bra kämpat med vikten :)
Sensodyn tandkräm kostar ca 25-30:- här, dyrt det med... Har varit förpassad till den i flera år nu. Kan inte vara utan den.
Trevlig helg
Kram