februari 24, 2012

Räkor på altanen

Torsdag

Jorå Helge satt kvar. Han hade dock bytt gren och var väldigt svårfotograferad.

photo (5)

Fredag

Åsa är numera helt kär i området där hon tar sina lunchpromenader. Så nära höghusen men ändå helt tyst och mysigt på de smala gatorna.

photo (4)

Idag tog Lill-Åsa en snabb öl med arbetskompisarna innan hon åkte hem. Det var nämligen sista arbetsdagen för en praktikant. Väl hemma väntade Åsa med middag på altanen. Räkor för båda Åsornas del men tillbehören var lite olika.
På den här stolen brukar Pontus sitta men ikväll är han med kompisar och bowlar och äter middag.

På tal om Pontus. I morse blev det lite tokigt. Pontus ringde till sin ömma moder med panik i rösten och sa att han har ett stort problem. Gulp. Han hade gått hemifrån utan både nycklar, busskort och plånbok. Ibland går det lite för fort. Han försökte i en timme att få åka gratis till skolan men busschaufförerna nekade honom att komma på. Väldigt dåligt, tycker vi. De ser ju att han har skoluniform på sig och är på väg till skolan. Åsa började packa ihop datorn på jobbet för att åka hem och jobba och hjälpa gossebarnet men då ringde Lill-Åsa. Hennes gulliga chef hade nämligen direkt erbjudit henne att få låna hennes bil för att åka hem och släppa in honom så att han kunde hämta sina saker. Lyckan var total! Vi fick sen båda ett sms från honom när han satt på bussen med 25 röda hjärtan och ett stort tack.

photo (6)

När vi ätit färdigt nu ikväll ringde det från Sverige på Åsas mobil. Det händer ju inte varje dag precis. En gammal kollega hade bett henne att fungera som referensperson då han söker nytt jobb.

photo (7)

Nu har vi krupit in och lämnat denna vackra utsikt.

photo (3)

Vi skulle skypa med Karin ikväll men hon sover säkert fortfarande. Hon har blivit en riktig sjusovare. Vi får skypa en annan gång för nu är klockan 21.00 och det är dags för oss att göra kväll.

Ha en toppenhelg allihopa!

2 kommentarer:

Mamma sa...

Han är för söt, Pontus! Oj, vilket sug jag fick när jag såg terassen där vi haft många mysiga stunder.Kvällarna där var ju magiska. Flygrutten är den samma ser jag. Pappa hade ju full koll.
Ja, jag sover numera som en tonåring. Idag gick jag faktist upp halv nio. Men jag missade skypen. Tråkigt. Få se vilken tid vi vaknar imorgon. Ska på Syperstar, ja dom heter så. Så det kan bli sent både ikväll och i morgon. Ha en trevlig helg för det ska jag ha
Kramar till er och hälsa alla

Anna sa...

Usch så dåligt av chaufförerna. Min erfarenhet är att de alltid släpper på de m uniform om de glömt. Tycker det händer dagligen då jag åker.

Det var verkligen en magisk kväll igår, hela helgen tycks bli varm och fin.
Ha en underbar helg. Puss