februari 04, 2012

En månad går rasande fort ibland

Åsa bloggar om veckan som gått

En lite annorlunda vecka på många sätt. Lill-Åsa har ju jobbat en hel del på mässan en tid tillbaka och detta ledde till att hon blev ledig både tisdag och onsdag. Detta passade ju alldeles utmärkt då det var våra gästers sista dagar innan hemresan. Tänk vad fort en månad kan gå! På det viset fick hon ju lite extra kvalitetstid med sin familj innan de åkte hem. På tisdag kväll blev det lite avskedsmiddag och för mig och Pontus var det även dags att säga hejdå eftersom de ju sov när vi gick till jobb och skola på avresedagen. Att säga hejdå är aldrig roligt men samtidigt är det ju lite mysigt på något vis. Att man har människor att sakna.

Med den här bilden från Watsons Bay vill jag tacka er tre igen för att ni tog er hela vägen hit. Jag hoppas att ni är nöjda med er tid här och att vi inte känns lika långt borta nu när ni vet hur det ser ut där vi bor.

IMG_5838

Lill-Åsa följde med ut till flygplatsen i onsdags och grät sina tårar där. Nu vet vi att resan gick bra och att de är tryggt hemkomna till sina respektive hem vilket känns skönt. Vi hoppas att ni ska slippa lida av alltför mycket jetlag.

Det blev lite tomt här hemma när de åkt. Vi har ju nästan vant oss vid att vara 6 stycken runt matbordet. Men också lite skönt att få komma in i vanliga rutiner och vanor.

Stackars Pontus åkte på en hosta för ett antal veckor sen som vägrar släppa taget och nu bara blivit sämre. Han var därför hemma från skolan i torsdags och fredags. Han var till doktorn i torsdags och fick utskrivet någon sorts inhalator med en spray som ska hjälpa till. Han känner sig redan bättre och är nu ute med kompisgänget.
Pontus har nu börjat i årskurs 11 och har i och med det gått från att vara junior till senior. Detta medför bland annat att han nu har en vit skjorta till skolan istället för den ljusgröna. Ett klart lyft kan man väl säga.

Förra veckan köpte vi en ny laptop då vår gamla lilla Acer alltid varit tänkt som en tillfällig lösning och nu dessutom är lite opålitlig när det gäller att komma ut på internet. Den får funka som titta-på-film-dator framöver. Den nya laptopen är också en Acer men några modeller större och snabbare. Och dyrare. När jag förra helgen installerat alla program som vi behöver och skulle stänga ner drog jag ur laddningskabeln. Svart skärm. Det visade sig att batteriet inte laddades alls. Hmm snopet.
Idag åkte jag därför tillbaka till affären och hör och häpna, jag fick inte bara en ny dator med mig hem utan även modellen bättre, snabbare och dyrare. Detta på grund av den modellen som jag köpte förra helgen var slut. Man tackar, man tackar.
Med glada steg gick jag sen vidare och köpte en jobbskjorta till frun och en till mig själv.
Nu har jag just kommit hem från en underbar manikyr och pedikyr och snart kommer min fru hem från jobbet. Herregud vad bra jag har det!

5 kommentarer:

Hans sa...

Skönt att höra att allt är bra. Nya teknikprylar är ju alltid uppiggande. Själv väntar jag på et par prylar som gör att jag kan koppla datorn till TV trådlöst. Kan vara bra om man ska se på nedkladdat.

Lotta sa...

Tänk så fort tiden går. Att de redan åkt hem. Helt galet.

Sköt om er fina ni!

Gun sa...

Kul med ännu finare/snabbare/större dator :-) Vet ju nu vart du gått omkring och shoppat :-)
Skönt att Poppe kom till dr, hostade ju en del på nätterna, när det var annan medicin han skulle ha.
Här ska vi se melodifestivalen i kväll, borde kunna hålla mig vaken då vi bjudit in gäster... Somnade kl 20:00 i går.
Trevlig helg å kram kram

Mamma/Sväris sa...

Ja, jag har inga större problem med jetlag, inte som i Sydney i alla fall. 8omnade vid ett flertal gånger när jag försökte blogga första kvällen där.
Det är vi som ska tacka för att ni stod ut med oss så länge! Det var fantastiska veckor som jag alltid ska bära med mig. Och så hoppas jag att vi vi kan ses någonstans i världen nästa år. Jättestor kram och tack.
Skönt att Pontus fått hjälp. Om han fått spray , kan det vara någonslags allergi han utvecklat?

anna sa...

Skönt att det har vänt för Poppe! Inte kul att hosta nattetid. Maginfluensa och hosta nattetid är bland det värsta som finns.

Så roligt att ni båda trivs så bra på jobben nu, vilket härligt sätt att börja det nya året på!

Puss på er