maj 08, 2010

Ytterligare en titt i backspegeln

Åsa skriver

För några veckor skrev vi här på bloggen om när vi hade återträff med det gamla jobbgänget från Stureby Sjukhem. Igår var det dags för en ny titt i backspegeln. Kan det månne vara ett ålderstecken att bli inbjuden på såna här tillställningar stup i kvarten?

Vintern 1993 började jag jobba på Artema Medical. Jag var då alltså 24 år och började som receptionist och allmän kontorsråtta. Artema var då ett litet företag och jag fick anställningsnummer åtta. Jag trivdes från första dagen och blev kvar i hela fem år, med ett avbrott för åtta månaders mammaledighet under 1995-1996. Under dessa år fick jag förmånen att jobba ihop med många fantastiska människor och en del av dessa finns fortfarande kvar i mitt liv. Jag har till och med fått två gudbarn på kuppen!

Igår var det dags för fest för att fira att det var 20 år sen Artema grundades. Alla vi 90 personer som någon gång har jobbat på Artema hade fått en fin inbjudan hem i brevlådan.

Eftersom jag ju varit bortrest till England under en Pontusvecka (som jag försöker undvika så mycket det går) valde jag att först ha fredagsmys med god mat med familjen och att komma lite senare till festen.

När jag steg ut på torget i Rissne höll solen på att gå ner.

IMG_9910

De hade visst pimpat entrén in till huset och döpt den till Valla park.

IMG_9914

Charmigt utplacerade loggor för att visa vägen till restaurangen där festen skulle vara. Restaurangen ligger mittemot Artemas kontor och har under alla år i folkmun kallats för Tysken för att restaurangen på den tiden drevs av en tysk man. Idag ägs stället av libaneser och middagen var därför meze som tydligen var riktigt mumsig.
 
IMG_9915

Robert, en av grundarna och den som anställde mig. Han jobbade som VD där under många år men är idag VD på ett nytt medicintekniskt bolag som han också startat. En otroligt karismatisk man med glimten i ögat.
 IMG_9917

Många roliga möten och kära återseenden blev det under kvällen. Många var sig otroligt lika medan andra var svåra att känna igen.

IMG_9918

Kvällen gick på tok för fort och hux flux var det dags att sätta sig i en taxi och åka hem.
Det blir säkert en fest till när företaget firar 30 årsjubileum. Jag undrar vart på jordklotet jag befinner mig då…

1 kommentar:

Anna sa...

Lät som en jättebra kväll! Känns otroligt att det är så länge sen du jobbade där. Tiden går verkligen fort...

Ha en riktigt skön söndag

Puss