oktober 30, 2009

Halvdag

Åsa skriver

Torsdag

Igår åkte ju min fru med sina systrar mot Dalarna och kvar blev Pontus, Ricardo och jag. Vi åt middag och sen var det dags för Guitar Hero-turnering. Jag tycker att jag klarade mig ganska bra i konkurrensen!
Killarna gick sen ut på byn och vidare till några kompisar där hela gänget skulle hänga. Egentligen ville de nog stanna inne då de ju inte sovit många timmar natten innan, då de sov över hos ett par tjejkompisar. Trots det begav dig sig alltså och anledningen var tydligen att tjejerna tjatat på dem tills de gav sig. ;)

Fredag

Halvdag. Mmmm. Vackert ord. Jag hade lunchplaner med mina goa gamla arbetskamrater. Känns bra att sitta i det där köket fast man inte längre jobbar där. Man är sig själv och känner sig som hemma. Sen gick Cissi och jag till Waynes och drack en varsin latte och pratade om allt mellan himmel och jord.

Kaffeförrådet därhemma börjar sina så det blev därför en sväng till Nespresso på Biblioteksgatan. Jag var inte ensam där.

bild2

Det som verkligen blir påtagligt när man åker hem så här tidigt är att man ser ljuset och idag till och med en sol som lyste på höstlöven vid tunnelbanan hemma.

bild 

Ikväll ska jag dricka lite vin i ensamheten. Kolla på TV och ha en chipsskål i knäet. En annorlunda fredagskväll men ändå helt ok på något vis.

3 kommentarer:

Lotta sa...

Hej Åsa, hoppas allt är bra. Marie tipsade mig om att du var kvinnan att ev kunna svara på en fråga jag har. Tokigt nog köpte jag ett WII spel (inte konsoll) till min son när jag var i NY. Spelet funkar inte i vår apparat. Finns det ngt jag kan göra för att få den att fungera? Jag tog för givet att den skulle funka. Dumt så dumt av mig.

Ha en trevlig helg
//Lotta

Pingvinfamiljen sa...

Hej Lotta,

Man kan ladda hem progamvaror till Wii som gör att man kan spela spel från andra regioner och även piratkopierade spel
Min varma rekommendation är dock att inte göra detta om ni inte är tekniskt kunniga och väldigt intreserade av att läsa på om detta.
Du slipper en del huvudvärk på att köpa samma spel igen här i Sverige :)

Åsa

Lotta sa...

Tack snälla för svar på frågan.

Ha en trevlig helg och må så gott