april 09, 2009

Skitsport

Lill-Åsa skriver

Tisdag

Igår hade jag en sådan där HEMSK dag på jobbet igen. Tingsrätterna tycker om ketchupeffekten och sparar därför på godsakerna tills preciiiiis innan ledigheter och så smackar de in en massa precis i sista sekund. Det innebär måååånga transporter. Igår satt jag således och planerade transporter i 11½ timmar i sträck och till slut är det inte mycket som rör sig där uppe. När klockan började närma sig 18.30 kom jag inte längre inte ihåg vilket år vi har, även om jag sitter och registrerar dagens datum en miljon gånger dagligen. Tur att man har en almanacka bredvid sig så man klarar av jobbet. Åsa och jag hade planerat att gå på bio efter jobbet, men det sket sig ju liksom. Åsa var snäll nog och höll sig kvar i stan i alla fall, så efter jobbet gick vi ut och åt lite libanesiskt ihop som lite plåster på såren. Det finns ju ingenting negativt som inte för med sig något positivt. Eftersom det inte blev någon bio skulle vi alltså hinna hem till Desperate housewives. När klockan slog 21.00 och vi slog över på femman fanns det bara en massa hockeykillar som gled runt på isen. Hjärnblödningen var mycket nära.

Onsdag och hjärnblödning nr 2

Idag var jag egentligen ledig men när jag igår satt och planerade dagens transporter insåg jag att det var akut brist på personal så jag jobbade idag som transportledare. Tänkte att det kunde vara lite kul att prova på det igen. Jag skrev in mig själv på en rätt medioker rättegång eftersom man är en rätt trevlig prick och inte roffar åt sig godbitarna själv :). Förmiddagen gick strålande och det var skönt att få sitta i en tyst rättsal utan att telefonen ringde konstant. Sedan var det dags för passet efter lunch. Hua. Jag hade glömt hur tunga ögonlocken blir efter lunchen. Man får sitta och peta sig i ögat då och då för att hålla sig vaken.

Vaken

Efter gårdagens fiasko med Desperate Housewives såg vi extra mycket fram emot Grey’s Anatomy ikväll. Tror ni inte på fan att det är inställt ikväll igen!!! Färjestad-HV71 spelar. Wow! Skitsport…

Tupp

Imorgon ska jag vara ledig och påskstäda lite. Ska bli riktigt mysigt. Våra fönster skulle även behövas putsas, men jag tror att vi skjuter på det lite. Imorgon kan man säga att påsken börjar.
Glad påsk på er allesammans önskar vi pingviner.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hej!

Har sett på några facebook status att det varit mycket sport denna vecka.
Jag är sååå lycklig att varken Micke och jag är sportintresserade. Fy att ta bort viktiga program för sport. Blä.

Skönt att få påskstäda eller vårstäda! Antar att vårsolen lyser in och visar om man städat eller inte. Har har vi tokmörkt på kvällarna nu, redan mörkt till klockan sex på kvällarna.

Ha en riktigt mysig helg,
stor kram Anna

Anonym sa...

Ha en jättemysig påsk alla pingviner. Nu måste ju jag då säga att jag gillar faktiskt hockey, men bara om Brynäs spelar i finalen.

Ha det gott.
Kram Eva