april 11, 2009

Påsk och sol

Åsa skriver

Veckan förflöt utan några större händelser. Jag äter fortfarande väldigt sunt och knaprar morötter till höger och vänster. De retar mig lite kärleksfullt på jobbet när jag sitter där och tuggar. Det är väldigt svårt att tugga morötter tyst har jag märkt.

I torsdags avslutade vi arbetsdagen med att dricka ett glas vitt tillsammans innan vi skulle skiljas för fyra dagar ledigt.
Jag gick sen förbi Hötorget, något som blivit lite av en tradition nu. Det är nämligen andra gången jag handlar frukt, grönsaker och blommor där innan jag åker hem. Känns som att vara lite utomlands när man står bland dessa män som skriker om att deras frukt är den billigaste och bästa. Jag köpte en stor bukett påskliljor för ynka 40 kronor och en massa fräsch frukt och grönsaker.
Lill-Åsa hade varit ledig och varit hemma och städat och påskfixat. Vilken fröjd att komma hem och mötas av en ren och påskpyntad lägenhet.

Dessa två charmiga hönor hälsade mig välkommen hem.

IMG_4694

Lill-Åsa hade också fixat mat och påskdukat.

IMG_4696

Igår, lördag, jobbade tyvärr Lill-Åsa några timmar så jag fick roa mig själv ett par timmar innan Pontus kom över från Asplunds.
Efter att jag yogat framför Wii gick jag ner till Personnebadet och satte mig och åt en kycklingssallad och läste min underbara bok.

IMG_4698

Grannarna hade tidigare i veckan frågat om jag kunde skjutsa dem med deras bil till en middag i Bromma och det gör jag ju självklart. Dessutom kunde jag hämta upp sväris (som var bjuden på middag till oss) på vägen tillbaka då. När hon och jag kom hem möttes vi av ett riktigt påskbord. Vi hade knytis och Karin hade med sig sill, nubbe och inlagd strömming. Yummi!

IMG_4699

Nä, nu måste jag ladda upp den här bloggen och gå ut i solen.

1 kommentar:

Anonym sa...

HEJ!

Så fortfarande scarsdale? Det kan ju snart inte finnas någon syster kvar?
Jag har fuskat i helgen men tar nya tag idag.

Ser så mysigt och fint ut vid matbordet hemma hos er. Knäckemackorna ser så sjukt goda ut. Kom och tänka på havreknäcke eller vad de nu heter och blev faktiskt lite sugen på det.

Hönorna var helt underbart söta. Jag har bla framme en stor fin höna från er nu som kanske borde städas bort men vi leker påsk någon dag till!

Stor puss och kram
Anna