januari 31, 2007

Jag jobbade hemma idag för att enkelt kunna åka till Kungens Kurva och hämta vår nya bil. Vi har ju som regel att vi alltid döper vår bil till det namn som har namnsdag den dagen vi hämtar bilen. Idag är det Ivar som har namnsdag.
Jag tog tunnebanan till Fruängen och därifrån buss 707 till KK. Det var en bit att gå därifrån till Toyota så den promenaden har jag registrerat i Workout :-)
Säljaren gick igenom alla spakar, knappar och rattar väldigt noga. Tror han att man är tjej eller? :-)
Sen rullade jag iväg. Otroligt rolig att köra och fantastiskt med automat. Jag åkte sen hem och slängde över Toyotans sommardäck i Saaben och åkte sen till däckfirman där jag hämtade Saabens sommardäck och lämnade Toyotans i förvaringen. Hem igen och slängde i mig lite lunch. Jobbade en stund och sen var jag ju tvungen att ge mig ut en sväng med Ivar och Diana (vår GPS-navigeringsleksak, det var Diana som hade namnsdags i måndags när vi fick den på posten). Jag satte Diana på prov och slog in en helt okänd adress i Älvsjö. Jorå, visst kom vi dit.
Sen blev det en sväng till Västertorp där jag fotade både Diana och Ivar. Kunde inte motstå att fota Terrängvägen också.
Om en stund är det dags för middag och sen är det föräldramöte. Oh joy!

1 kommentar:

fam_holmstrom sa...

Hej Diana och Ivar! Vilket par:))
Så snygg inredningen var i bilen, såg riktigt bra ut!

Det var inte så att hemlängtan smög på en imorse när vi kikade på Terrängvägen. Hua så grått och mörkt, fast det var kul att se!!

Nej nu ska vi göra oss klara, vi får poolgäster alldeles strax.

Puss och kram från oss
Astrid hälsar!