januari 25, 2007

Igår kväll fick vi ett infall för att försöka den gråa vardagen lite mindre grå. Vi bestämde oss för att äta en bit mat på Göken. Väldigt mumsigt med oxfilétoast, pommes och bearnaise. Till det drack vi ett fantastiskt australiensiskt vin. Efter maten flyttade vi till deras bardel och då kom Cathrine, Jenny och Ingela förbi och snackade en stund. Då drack vi ett par glas till och helt plötsligt, från ingenstans blev Ås a och jag jättefulla! På en halv flaska vin och två glas på det! Herregud så klent. Men vi tror att det beror på att vi ätit så sunt och lite den sista tiden. Jag tog ett foto med telefonen.

Vinterbilden tog jag med mobben imorse när jag stod och väntade på tunnelbanan. Faktiskt väldigt vackert om man nu gillar det här med snö :-)

8 kommentarer:

fam_holmstrom sa...

Tjena, men så mysigt det såg ut. Vi gillar ju snö...men på avstånd:))

Vilken rolig kväll, det klart man ska förgylla vardagen! Vi hade också fredag igår, vi är ju lediga idag fredag och har firat Australia day!!
Ni skulle ju vara med oss idag, Eric sa det när han tyckte att det var som bäst idag: Det är verkligen en toppendag, jag skulle verkligen vilja att Åsa, ÅSa och Pontus var med oss idag.
Det var ju faktiskt så ni hade lovat eller hur? Fast för Eric handlade det nog mera om att han ville dela med sig av det mysiga med er.

Ha en jättesupermysig helg, vi har redan tjuvstartat o har det bara bra.
Imorgon Lördag har vi bokat in barnen för passning och vi ska träna ihop, sedan ska jag på massage en timme och på kvällen har vi beställt en partyplatter från sushi train. På söndag blir det Clovelly beach.

Pussar o kramar Anna o co

Pingvinfamiljen sa...

Ja vi hade verkligen inte heller bangat på att fira Australia day med er. Gud vad mysigt.
Ja nu har vi fredag. Poppe kom redan igår så vi hade lite smygstart på mysfredag redan igår faktiskt. Vi kollade på första "Pirates of..." och den andra kollar vi nog på senare i helgen. Vi har inga större planer i helgen annat än att Marie och Magnus kommer på middag på söndag. Ska bli kul!
Kram på er alla fyra.

Eric sa...

Det lät som en skön helg!!
Eric håller på att komponera ett brev till Poppe som tack för spelet. Jag tror att själva grejen att få brev från er (spec Poppe) är nästan större än spelet även om det är mkt uppskattat!!

Tilda deklarerade för oss idag apropå inget att i sommar på Tarv då kan hon minsann vara med Åsa hur mycket hon vill så det så!!

Barnen håller på att somna och jag känner mig också helsliten men orkar jag så ska jag gå ner till tennisbanan o kika på fyrverkerierna kl 21!!

Puss

Pingvinfamiljen sa...

Jag tänkte på en sak när jag såg fotot på när Eric öppnade paketet. Jag hoppas att Tilda förstod varför inte hon fick något. Du kan väl förklara det en extra gång är du snäll.

Ja, hälsa Tilda att vi ska tok-goscha när vi ses i sommar. Åh jag längtar redan.

Eric sa...

Hej igen!

Det första Eric sa till Tilda innan han öppnade det var att du förstår väl att det är lika mycket till oss båda och det köpte hon direkt så jag har inte förklarat mera.
Jag tror inte att hon skulle misstycka utan förklaring, hon har ju fått brev/paket utan att Eric fått så det är nog bara en bra del i uppfostran men abslolut så kan jag förklara.

Nej nu ska jag sova, Eric och jag smög oss ut när Tilda hade somnat för att se fyrverkerierna men det var så kallt så vi gick hem igen. Säkert bara 22 grader nu på kvällen;))

Puss o godnatt

Eric sa...

Hej på er,
såg att det fanns ngn ny bild på msn? Kan inte se den: bild kan inte visas står det bara:-(
Gör jag ngt fel? Var det ngt roligt som jag missar nu??

Puss syrran

Pingvinfamiljen sa...

Vi har bara lagt in några foton från Australien. Ni hade problem förut att se dem på MSN Space, men det är nog inga foton som ni redan har sett...

Eric sa...

Då så, då kan jag slappna av. Tycker bara att det är så konstigt att vi inte kan se dem.
Jaja
Micke och jag är som vrak efter träningen så vi ska somna tidigt. Imorgon blir det Centennial el Clovelly beroende på väder, känns ok vilket som.

Puss