juli 31, 2015

Marknad och picnic

Fredag

Förra fredagen var inte annorlunda mot andra fredagar.
En öl på Lårdan efter jobbet innan vi gick hem och åt middag.

45

Lördag

Efter veckohandlingen gick vi mot Paddington Market.

46

47

På vägen stannade vi till och åt lunch på London Bars uteservering.

48Paddington Market är en marknad som är öppen varje lördag och vi skämdes nästan lite för att vi inte varit där tidigare.

636261

Åsa köpte lite hudprodukter med aloe vera i och det är ju inte riktigt Lill-Åsas grej så hon lutade sig mot en vägg och njöt av solen.

60

Morris är inte heller intresserad av hudprodukter med aloe vera i men lika förtjust i solen som Lill-Åsa. Dock bara på vintern för på sommaren blir det för varmt. Då söker katterna upp den svalaste platsen i skuggan. Precis som oss Åsor.

59

Söndag

En solig men blåsig söndag.

Tydligen var någon också kär i någon och ville uttrycka det.

49

Vi gick i riktning mot Centennial Park. Här korsar vi Oxford Street.

50

Framme i denna underbara park.

51

Vi åt en medhavd picnic och la oss och lyssnade på Sanna Lundell som sommarpratade. Inget lyckopiller direkt.
Som ni ser på Åsas vilda hår var det väldigt blåsigt.

52

Vi sköljde ner vår skink- och ostsallad med lite god öl.

58

Den här bilden dök upp på Facebook i veckan. Vi kan inte se oss mätta på den. Kolla in blicken!

57

Måndag-fredag

Vi försöker få in katterna runt 18.30. Om de inte kommer in då kan det bli svårt att få in dem. Det blir helt enkelt för roligt att vara ute.
När de inte får vara ute kan de sitta i gästrummet och titta ut.

54

I morse var det 12.5 grader när vi gick till jobbet. Det känns väldigt mycket som vår när det är så varmt. På Annas blogg skriver hon att vi har den kallaste vintern på 18 år.

55

Det börjar äntligen lugna ner sig på Lill-Åsas jobb och på söndag äger den sista examinationen rum. Så nu hinner hon gå ut på luncherna igen och njuta av blommor och bin igen.

56

Nästa vecka vid den här veckan åker vi mot flygplatsen och Alice börjar då bo in sig i vårt hus. Hon ser redan fram emot att få umgås med våra katter igen. Hon bodde ju med dem förra året när vi var till Koh Lanta. De kommer dock inte känna igen henne för dels var det ju så längesen och dessutom var de ju små då. Men hon har tålamod och mycket kattkärlek att ge så det ska nog gå bra.

2 kommentarer:

Mamma/sväris sa...

Härliga vinterbilder(?)Här hade vi + 12 idag på morgonen, mitt i sommaren. Jag känner stort medlidande med alla som inte fått någon sol och värme ännu. Vädret är det stora samtalsämnet vem man än träffar. Just nu vräker regnet ner och träden viker sig nästan. Fy fasen.
Jag är så förväntansfull inför min Australien resa! Hur ska jag bo? Var? Paddington, Surry Hills, Darlinghurst eller Bondi? Så spännande? Jag är säker på att ni hittar något som jag kommer att trivas med.
Den marknaden måste jag besöka. Har redan börja lista vad jag ska se och göra. Bland annat Sydney Zoo, en vända till, till nationalmuseum, många rundor i Sentenniel park och äta lunch med Åsa i Royal botanicgarden. Jag kommer nog inte att sakna sysselsättning;-)
Men först Koh Lanta. Fick just veta att jag får dit Helen och Edvin ett par veckor. Jättekul.
Ha det så gott på Hawaii. Flyg försiktigt
Puss och kram

Anna sa...

Visst är det fint på Paddington markets, likaså Bondi markets. Har en mysig stämning!

Otroligt gulligt kort på Morris! Mera sådant!

Vädret är helt fantastiskt just nu. Visserligen kallare idag men fortfarande soligt och skönt.
herregud, det är ju bara 4 sleeps left!!!!