juli 24, 2015

Utgång på en tisdag

Lördag

Åsa är lite småförtjust i högtryckstvätten. Ett sånt där jobb där skillnaden blir så stor mellan före och efter. Både framsidan och baksidan fick sig en omgång.

36

Nästa projekt blev målning.
Åsa målade om vår inomhusstege som vi bara har för dekoration i vardagsrummet.
Den tål nog ingen större vikt.

40

Den kändes nämligen lite för mörk i vår annars ganska ljusa inredning.
Med ett litet vitt laget blev det mycket bättre tyckte vi.

35

Medan Åsa målade utomhus målade Lill-Åsa inomhus.
Hon håller på en tavla som aldrig tycks bli klar.

34

Framåt kvällen blev det grillning och duck lips :)

37

Söndag

Lat söndag.
Vi tog oss upp till The Nash och åt en pulled pork burger i vanlig ordning. Annars blev det mest TV-tittande. Livsfarligt med Netflix.
Vi har börjat följa en familjeserie som heter The Fosters.
Kul att det handlar om en familj med två mammor och en massa barn.
Dessutom är den ena skådespelerskan från Lismore här i Australien där ju Åsa har jobbat en del. Lismore är inte större än att personen Åsa jobbar med i det projekt känner skådespelerskans mamma.
Det är hon som sitter längst ner till höger på bilden som är Lismoreianen.

131355_0074

Tisdag

Puben som ligger ett stenkast från där vi bor öppnade igen efter en lång tids renovering.
Vi var ju självklart tvungna att utforska stället och det var väldigt mysigt som ni kan se.
Det hade tyvärr krånglat till menyn lite och det var dessutom lite dyrare och finare. 

33

Det blev därför middag på The Nash istället.
Promenaden dit är mysig även på kvällen.

41

När vi kom in genom dörren hojtade servitören och frågade om vi kommit för att äta en pulled pork burger. Det var nog dags att prova något annat.
Dessutom har de ett erbjudande på tisdagar att man kan äta två steaks och bara betala för en.
Mycket gott och den godaste bearnaisesåsen vi har ätit i Australien.

39

Sen gick vi längs mysiga gränder hemåt.

38

Jobbarveckan har gått skitsnabbt. Vi kan inte förstå att det redan är fredag. Dock klagar vi inte då det nu är exakt två veckor tills vi sitter på flygplatsen för att åka till Hawaii.

På vägen hem från jobbet idag sken solen och det duggade samtidigt. Ljuset blir magiskt då.

44

Nä nu blir det nog en sväng till Lårdan för en välförtjänt fredagsöl.
Trevlig helg på er!

3 kommentarer:

Mamma/sväris sa...

Ser lite skumt ut i gränden tycker jag. Roligt att det börjar kännas vår hos er. Det tillhör väl vårsysslorna med städning av utemöbler! Här vet jag inte riktigt vad det är. Solen har visat sig hela dagen men i skuggan är det skitkallt. Tänk att ni ska till Hawaii! Dit har jag aldrig längtat, däremot skulle jag vilja till New York. Det hade varit häftigt. Jag har bara fem veckor kvar innan jag åker. Drömmer redan om när jag sätter mig på moppen och blåser ner till Long beach;-)

Spännande att få se ditt konstverk, Åsa!

Men nu ska jag jobba femte helgen i rad. Hej o hå!
Kramar från mig

Anonym sa...

Så vårfint ni får i trädgården och inne. Härligt ord; vårlikt. Kram Birgitta

Anonym sa...

Och snart är det fredag igen. Satan vad tiden går fort. När vi kommit hem från Samos bokar vi nog resa till er. Hittade en bra i går med bra flygtider både dit och hem med British Airways.

1,5 dag kvar att jobba sen semation!!

//Marie