juni 15, 2012

Onyttigheter

Lill-Åsa bloggar

Herre jäklars vad dåliga vi blivit på att blogga. Hittade bilder från i söndags på kameran…

Söndags

Vi hade ju röd dag i måndags så vår söndag var ju faktiskt bara en lördag. Vi åkte in till stan då jag hade pengar som brann i fickorna. Jackan jag köpte förra veckan var ju på rea så för de resterande pengarna som jag fått av mamma, pappa och Gun köpte jag de här skjortorna.  Jag använder skjortor fem gånger i veckan här down under (när jag har ett jobb) då de ju har klädselkrav på de flesta arbetsplatser och jag är inte tokförtjust i varken klänningar, kjolar eller blusar. Jag trivs riktigt bra i skjortor och finbyxor och jag har blivit en hejare på att stryka.

IMG_6752

Skitväder hade vi i söndags men då passar denna underbara pub alldeles utmärkt att äta middag på. Där satt vi framför brasan och åt pizza, drack öl och mådde bra medans Pontus den stackarn jobbade och slet.

IMG_6751

I måndags var det också skitväder. Vi har inget emot skitväder. Tvärtom kan det vara mysigt, men vår lägenhet tål ju inte riktigt regn. En läcka har de ju faktiskt lagat nu och det var den vi hade i taket i vårt sovrum. De andra är sig lika. Förutom den på övervåningen för den har blivit mycket värre. Där är hela övervåningen plaskblöt och nu även hela trappen ner. I början på året sa de att det skulle vara klara med vår lägenhet på två veckor :). I vecka var de här och inspekterade igen och nu ska de vara klara med allt inom två veckor. Igen. De har humor de där byggkillarna i alla fall.

Fredag

Min fru har afterwork för någon Steven som ska sluta på hennes jobb, så ikväll blir hon lite senare än vanligt. Jag slutar ju 16.30 på mitt nuvarande jobb vilket är helt underbart då man är hemma strax innan fem. Idag hann jag till posten fem minuter innan stängningstid. Där väntade ett fint paket från fina storasyster Marie i Sverige. Jag kan ju inte öppna det innan min fru kommer hem då det ju faktiskt är till oss båda.

IMG_6760

Ibland på fredagar lyxar vi till det och köper blommor. Den här buketten heter Australian Outback så jag antar att det är riktiga australiensiska blommor. De kändes höstiga och fina. Det är extra kul att handla på fredagar när man kan köpa massa onyttigheter och blommor. Det får man inte göra på söndagar. Det är så regeln är.

IMG_6759

Nä nu måste jag börja på middagsmaten för snart är Åsa hemma. Och då får vi öppna paket…Trevlig helg!

5 kommentarer:

Hans sa...

Trevlig helg på er alla tre!
Ja, jag saknar bloggen när det dröjer allt för länge mellan uppdateringarna, men bättre sent än aldrig.

Marie KJ sa...

Underbar bukett och hoppas ni gillar presenten :)
Trevlig helg på er!

anna sa...

Vad mysigt för Åsa att komma hem till paket och middag!
Ha en helt underbar helg.
Puss

mammaxtre sa...

Så trevligt med ett paket :-)

Ha det bäst!

MAJA sa...

Man nästan längtar efter hösten när det finns sådana fina blommor!