juni 27, 2012

Kapten Krok, läkare och spioner…

Lill-Åsa bloggar

Lördagskvällen

Pontus och jag ställer så gärna upp på en middagsbild…

IMG_6779

Hemleveransen var mycket god och alla var nöjda. Pontus med sin pizza, Lill-Åsa med revbensspjäll och Åsa med kycklingspett.

Söndag

Det fick bli en sväng in till stan igen då Åsa behövde ett par jeans. Några sådan hittade hon inte men Lill-Åsa hittade ett par jobbarbyxor. Nu äger hon 4 stycken likadana arbetsbyxor i olika färger. Varför ändra på ett vinnande koncept. De såldes för 37 dollar istället för 99. Fint som snus. De ser ut så här och är hur sköna som helst.

O2A120_001

Solen sken och vi myser fortfarande lika mycket på helgerna som man gör på en weekendresa. Kanske att vi fortfarande inte riktigt har fattat att vi bor här.

IMG_6780

Kapten Krok stod och spelade utan att faktiskt kunna spela överhuvudtaget. Riktigt hemskt lät det men var gör väl det när han får så många att le.

IMG_6781

Efter en massa spring på stan kan det vara skönt att vila fötterna på en pub. Det här är vår "mitt inne i smeten pub". Irländsk och mysig. Vi var här även på Saint Patrick's Day men då var det nästan lite väl livligt.
Så underbart att ta ett fönsterbord och bara titta på folk som går förbi. Det blev en snabb öl för vi skulle köpa en stege och affären skulle stänga klockan 17.00.

IMG_6782

Vi hann till affären och de hade bara en stege kvar så priset var sänkt från 69 dollar till härliga 29. Vilka fynd söndagen bjöd på. Stegen är alltså den som står i hörnet och den ska man nog inte klättra på.

IMG_6786

Sedan var det måndag igen och vardag. Men vad gör väl det när jag äntligen trivs på jobbet. Jag hade nästan börjat tvivla på jobben här Down under. På mitt första jobb var det så stressigt att hjärtat höll på att hoppa ur kroppen och på mitt andra jobb så trodde de flesta surgubbar att jag var där som svensk spion. På läkarskolan är det inte stressigt alls, men man har jobb hela tiden, folk skrattar konstant och ingen tror att jag är spion. Jag fick idag reda på att de är himla nöjda med mig och att jag är välkommen tillbaka efter semestern. Det är ju en massa läkarexaminationer nu i juli och nu har jag hållit på att fixa materialet till examinationerna och när jag kommer tillbaka ska de rättas och lite sånt kul. Jag blir nog kvar där till mitten av augusti. Igår  fick jag också en fråga om jag ville jobba lite extra på kvällen. Det var en läkarexamination och de behövde någon som kunde föra protokoll. Jag sa att jag kunde göra det men jag var verkligen inte riktigt säker på att jag var rätt person för uppdraget. Hua, jag tror inte ens att jag skulle ha klarat det på svenska. Okej för ett arbetsmöte men inte med en massa läkare och deras "läkarspråk". Jag klarade mig undan det lilla uppdraget tack och lov.

4 kommentarer:

Marie KJ sa...

Håller med, det lät svårt (att protokollföra läkareximinationer)Snygga byxor och stege. Vi har ju också en stege i badrummet att hänga badlakan på.

Ämtligen har vi lite sol i Svedala :)

Mamma/sväris sa...

Jag är så glad att du trivs, tänk om du hade fått vara kvar där!
Kramar

Anna sa...

Vad roligt med en uppdatering!! Sitter på gymets cykel och läser och blir glad av att läsa om jobbet Åsa!! Vad roligt och skönt att gå på semester och veta vart du ska efteråt!
Jättesnygga brallor och cool stege.

1 dag kvar på jobbet för mig och 2 för er. Sen smäller det!!

Ha en fin dag. Kram
Ps. Programmet som jag laddar upp vår hemsida med fungerar inte just nu, därav tystanden.

Gun sa...

Tänk att de ligger i släktbilden att jobba med läkare på något sätt ;-) Du får plugga latin så går det kanske lättare. Snyggt med stege, bara jag av systrarna som inte har, får rätta till det :-)
Själv lever jag ett mycket enkelt vampar liv just nu, ska nog leta rätt på ett hotellrum tror jag. Himmel vilket liv ungdomarna för :-/ Självvalt men ändå mega jobbigt. I natt fick jag tvär kli på tjejerna i tältet bakom. De skrattade hysteriskt i flera timmar..... Ska man ringa in nån med spec hund månntro......
Kram från ett musikglatt Borlänge
Peace and Live på er