augusti 04, 2017

Mot stan igen

Fredag och Lill-Åsa skriver

Imorse tog vi en Uber mot tågstationen och sjukhuset. Jag hoppade av först och Åsa fortsatte några meter till. Vi kommer ju vara kvar i Sydney en dryg vecka till, men idag jobbar Åsa sista dagen.

IMG_3949

Jag fick en bra sittplats på tåget med plats för bagaget.

IMG_3951

Vid Central bytte jag till buss mot Randwick. Vi kommer nu bo i Randwick i 2 nätter, sedan inne i stan 5 nätter och sedan sista nattten i Randwick igen. Det blev lite uppstyckat då vi ville utnyttja Wyndham så mycket som möjligt, men det fanns inte några lediga rum där på helgen.

IMG_3952

Jag fick checka in på en gång även om klockan bara var 10.00. Fint och stort rum.

IMG_3955

Här på St Marks Lodge bor vi.

IMG_3957

Vi har ju inte haft tvättmaskin i Gosford och nu börjar de rena kläderna ta slut.

IMG_3959

Jag tog därför smutstvätten och gick upp till Avoca Street och lämnade in tvätten. För 5 dollar extra tvättade de kläderna åt oss. Det fick det vara värt så man slipper sitta där och passa tvätten.

IMG_3961

Då kunde jag gå runt och flanera lite.

IMG_3960

Jag tyckte lunch i Coogee passade bra.

IMG_3962

Soligt och ca 18 grader men väldigt kalla vindar.

IMG_3963

IMG_3964

Det blev en liten hamburgare på MacDonalds.

IMG_3965

Sen en sväng ner till havet.

IMG_3966

IMG_3967

Det var till och med folk som badade, trots de isande vindarna.

IMG_3969

Jag fick solen rakt i ögonen så jag forsatte vidare.

IMG_3970

Över vägen mot Coogee Bay Hotel.

IMG_3972

Där satte jag mig i lä och njöt av en kall öl och läste ett kapitel i boken.

IMG_3973

Ingen sol i ögonen.

IMG_3976

Sedan gick jag hemåt mot Randwick igen.

IMG_3979

IMG_3980

Nu har Åsa slutat jobba, men hon missade precis tåget och nästa går inte förrän om 35 minuter…Så är det om man bor på landet antar jag. Men nu ska vi njuta av att få vara tillsammans igen.

1 kommentar:

Marie KJ sa...

Vi har lämnat över stugan till Axel och Isabelle över helgen och har som ni, dragit till stan. Vad synd att det inte är samma stad för då hade vi kunnat se på Pridefestivalen och druckit öl tillsammans!
Ha en fin helg, kram Marie