augusti 03, 2017

Cheeseburgerpizza och kvarg-yoghurt

Onsdag och Lill-Åsa skriver

Vi har varit ekonomiska och ätit de flesta måltiderna hemma. De ska ju också inte var specielt komplicerade då man ju behöver köpa alla varor då man ju kom hit med en tom kyl och frys. Helst vill man ju också åka härifrån med så lite varor som möjligt. Jag tycker jag har lyckats himla bra faktiskt. Igår kväll tyckte vi därför att vi kunde lyxa till med middag ute. Det var en vacker solnedgång på väg mot restaurangen.

IMG_3934

Vi beställde in bröd med tre olika dipsåser. Galet gott. Nu ser det ju ut på bilden som att det är fyra olika dipsåser, men det var oliver i den fjärde…

20614730_10155117467513026_1482087148_n

Till huvudrätt delade vi på en cheeseburgerpizza. Också väldigt gott, men jag hade ätit mig mätt på dipsåserna. Det blev himla lyckat för då kunde Åsa få med sig halva pizzan som matlåda.

IMG_3937

The Coast är ett stort ställe, men alla gästerna satt så nära brasan som möjligt.

IMG_3938

Sedan satte vi på oss våra varma jackor och gick hemåt.

IMG_3940

Torsdag

Imorse var det sista morgonen som vi gick mot Gosfords Sjukhus. I morgonbitti kommer vi ha alla väskor med oss, så då blir det en Uber.

IMG_3941

Vädret för kommande vecka. Helt galet vilken otrolig tur med vädret vi har haft.

IMG_3943

Åsa vill gärna ha finkaffe nu när vi är här så på vägen stannar vi för en liten påtår.

IMG_3944

När jag var på väg hem passerade jag Wollies för att köpa en liten burk lax till kvällens middag. Vid kyldisken passerade jag något som såg ut att stå Swedish på. Så var det. Kvarg-yoghurt. Visste inte att det var något svenskt men då var jag ju naturligtvis tvungen att prova. Jag köpte vaniljen och den var helt okej.

IMG_3946

Sedan gick jag i riktning mot Point Frederick

IMG_3947

Här är nedfarten till vårt lilla boende.

IMG_3948

Idag har jag packat och kollat på en film. Lättsam och småmysig komedi. Den får ÅÅÅ

Image result for going in style 2017

Häromdagen tittade jag också på en komedi som kanske var snäppet bättre.

Image result for chips 2017 poster

På lördag kommer lilla Maui flytta in till oss på test för att se om de kommer trivas tillsammans. Vi hoppas på det!

Inga kommentarer: