juli 28, 2017

Koala-Åsa

Fredag och Lill-Åsa bloggar

Jag har de sista åren blivit lite retad för mina koalaöron. Det är två hårtufsar som inte vill lägga sig ner längst framme i lugggen och min fru tycker då att jag ser ut som en koala. När vi flyttade till Thailand försvann de, men nu är de tillbaka igen. Det finns ju inga koalor i Thailand så det är väl därför.

IMG_3789

Imorse var himlen otroligt vacker. Utsikten med grävskopan och stenbumlingarna är väl kankse inte lika vacker.

IMG_3792

Efter frukost knatade vi iväg mot Åsa jobb.

IMG_3794

Hon vi hyrde huset sa att det var för backigt och långt för att gå till sjukhuset. Hon är nog en riktig latmask, för så himla backigt är det inte. Eller ganska backigt, men bra för vaderna säkert.

IMG_3795

Den här stan tycks ha en massa mäklare och advokatbyråer har vi noterat.

IMG_3796

Det finns också två pubar längs gågatan. Vi var in och vände på den ena och på den andra stack vi bara in näsan. Inte mysiga alls.

IMG_3797

Sedan gick vi igenom stationen och vidare mot sjukhuset.

IMG_3803

Sedan sprang jag in på Chemist Warehouse, eller Galne Gunnar-apoteket som vi kallar det. De är det absolut billigast apoteket.

IMG_3806Vi har ju värsta bästa kattvakten hemma. Hon hörde av sig häromdagen och berättade att Maia hade mask i bajset och att hon skulle fixa avmaskningstabletter till alla 5 katter. Vi visste inte ens att det gick att få tag på på Lanta. Här i Australien (och säkert i Sverige också) är det sannerligen skitdyrt. 4 ynka tabletter för ca 200 kronor.

IMG_3805

Jag köpte inga avmaskningstabletter. Med såna dyra tabletter blir ju jag nästan tvungen att skaffa mig ett jobb Smile. Det går nog att hitta billigare i Thailand.

IMG_3807

Provade en lite annan väg idag och den var till och med mysigare.

IMG_3809

Utsikten närman nåstan är framme på vår gata.

IMG_3811

Och där nere ligger Albany Street där vi bor.

IMG_3812

Jag gick hem och la mig i soffan och löste några kapitell på en mycket hemsk men bra bok.

IMG_3813

1 kommentar:

Marie KJ sa...

Läser du?! Älskar ju Carl Mörk, Assar och de andra ❤️ Så fint det ser ut. Som höst. Hur länge var det ni stannar?'