juli 27, 2017

En rundvandring i Sydney

Torsdag (Lill-Åsa bloggar)

Idag vinkade jag hejdå till frun vid tågstationen då snabbtåget in till stan skulle gå några minuter senare. På det här tåget satt jag.

IMG_3737

Åsas linser hade kommit till optikern i Randwick och jag har ju inte så mycket för mig på dagarna. Det fick bli en sväng till Coles också då hon även behövde strumpbyxor.

IMG_3739

Det finns ingen tvättmaskin där vi bor så vi kommer nog inte kunna tvätta förrän vi kommer tillbaka till Sydney igen. Då måste man ju kunna ha lite ombyte. Vad gjorde man innan mobiltelefonen? Nu kunde jag bara skicka en bild och fråga vilka hon ville ha. Om ni är jättenyfikna på vilka hon valde, så blev det de mellersta paret.

IMG_3741

Sedan passerade jag den libanesiska restaurangen där jag igår beställde bord till nästa fredag, när vi flyttar tillbaka till Randwick igen några dagar.

IMG_3743

Sedan vidare längs parken.

IMG_3744

Hela vägen till Centennial Park.

IMG_3748

Parken var lika vacker som vanligt.

IMG_3750

Jag stannade i paken och åt en kycklingmacka som jag hade tagit mig med. Fåglarna visade dock lite väl mycket intresse så jag fick parkera om mig några gånger.

IMG_3766

Sedan gick jag ur parken på Paddingtonsidan.

IMG_3768

Och promenerade längs Oxford Street

IMG_3770

IMG_3772

På skylten står det Köket Cafe, men jag tyckte det såg ut som en affär när jag passerade.

IMG_3774

När jag närmade Central svängde jag in i Surry Hills. I det kvarteret ligger Wyndhams där vi ska bo vår sista vecka här. Man kan se skylten på bilden om man har ett förstoringsglas…

IMG_3777

Nästan framme vid Central.

IMG_3779

Igår blev en man skjuten och dödad av polisen på Central. Det hände precis vid blomsterbutiken som finns i bakrunden på fiskmåsebilden på förra blogginlägget. Ville inte ta upp mobilen och fota idag då det var massa med folk som fotade och alla TV-stationer var där. Stackarn som blev skjuten var bara en psyksjuk 30-åring kille med en sax i handen.

IMG_3781

På tåget igen. Snabbtåget stannar bara vid sex stationer och tar 1 timme och 20 minuter. Här stoppar tåget vid Hornsby.

IMG_3782

Väl hemma i Gosford gick jag till spritbutiken och köpte en bundle buy (som jag inte vet hur jag ska översätta. Internet föreslog storhandla,men det känns inte rätt. Typ köp 3 så får du ett billigare pris skulle jag nog förklara det som.)

IMG_3783

Bland det godast vinet jag druckit tror jag. Kollade om det fanns på systembolagets hemsida men jag kunde inte hitta det.

19251106_10155639749898331_1117575582_n

Sedan vidare hem mot Point Frederick.

IMG_3784

När jag packade upp insåg jag att min cocosvatteniskaffe, som jag skulle ha till min picnic, låg kvar i väskan. Den fick helt enkelt bli bloggdryck.

IMG_3787

Inga kommentarer: