maj 31, 2015

Så mycket svenskt!

Försnack
Vi bloggade faktiskt redan i fredags kväll men när vi skulle publicera den så fick vi ett felmeddelande. Vi googlade på det och såg att vi är många som inte kan använda Windows Live Writer. Det var värsta klagomuren på Googles supportsidor...

Därför väljer vi nu istället att idag, söndag blogga via bloggers hemsida.
Nu provar vi igen.

Tisdag

Åsa skriver (för omväxlingens skull)

Jag jobbar för tillfället på ett projekt inom sjukvården i norra New South Wales.
Det ska bli en applikation som visar hur mycket pengar de lägger på löner och ger dem information om hur de kan spara pengar på att planera personalen bättre.
I veckan har jag varit uppe på deras kontor i Lismore för andra gången och den här gången fick jag flyga med ett litet flygbolag som heter Regional Express som bara flyger till mindre orter som de större flygbolagen inte bryr sig om.
Jag hade innan avfärd googlat lite och sett att flygplanen de använder är byggda av SAAB på 80-talet och att de inte tillverkas längre. De rymmer ca 30 personer och bara en flygvärdinna jobbar ombord.
När kaptenen pratade tyckte jag att jag anade en svensk accent och jag fick det sen bekräftat när flygvärdinnan senare sa att kapten Olofsson med besättning tackade för att vi flugit med dem.
Här satt jag på ett ensamsäte vid fönstret.



Utsikten var helt fantastisk hela vägen. De flyger inte på så hög höjd så man såg landskapet på nära håll hela vägen.


Vi mellanlandade i Grafton för att släppa av och på passagerare.



Efter en arbetsdag fick jag skjuts av projektledaren till det alldeles nybyggda motellet.



Utsikten från mitt hotellrum är väl för charmig.




Jag chattade med frun och hon skickade över en bild på kvällens kattgos. Hon fick ju gosa med båda killarna nu när jag var borta.



Efter ytterligare en arbetsdag var det dags att åka SAAB-planet hem igen.
När jag skulle checka in frågade de bara efter mitt förnamn för att hitta mig i deras system. Inget bokningsnummer här inte.



Jag kom hem till Paddington vid sjutiden och vi grillade och njöt av lill-lördag.

Torsdag

Enligt den vanliga torsdagstraditionen går ju jag på yoga medan Lill-Åsa städar. Ja, jag skäms bara av att skriva det. Jag vet att jag är bortskämd…
Jag pratade med frun på mobilen när jag klev in på yogan och när jag la på kom det fram en tjej och tilltalade mig på svenska. Där ser man!
Hon heter Tove kommer från Malmö och bor i Darlinghurst sen tre år med sin aussie pojkvän och jobbar inom media. Kul att ha någon att prata svenska med på yogan framöver. Nu när Lukas har åkt hem till Sverige :)
Som ni märker har det varit många svenska inslag den senaste tiden och på toppen av det har ju folk koll på jobbet att Måns vann förra helgen.
Det har helt enkelt varit en extra svensk vecka.

Vi sitter nu på Lord Dudley och dricker öl och njuter av att ha helgen framför oss.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Att åka ett så litet plan ger en annan erfarenhet av att flyga. Det blir mer personligt. Vad du är bra på att se dig omkring även om du är på jobbresa. Jag förstår om du längtar hem när du ser gosbilder på katterna. Kram Birgitta

Marie KJ sa...

Vilken charmig resa, både planet och motellet! fattade inte riktigt skämtet (för det var det väl?!) Om Lukas och yogan?!