maj 01, 2015

Fortsatt bloggande och frun i Lismore

Lill-Åsa bloggar

Vi kämpar på med vår blogg. Vi såg i veckan att både Syster Marie och Mammaxtre har tagit en paus eller slutat för gott. Vi känner också stundvis att det skulle vara skönt, men vi bloggar ju inte så himla ofta, och det känns lite vemodigt att sluta efter så många år som bloggande. Vi började ju redan 2006, och det är så himla kul att gå tillbaka och titta.

Här till exempel är en bild på mig när jag bor i Sverige och läser Dagens Nyheter i oktober 2007. Det var ett tag sen och en antal kilon ser det också ut som.

PA130008

Förra fredagen blev det en öl på favoritpuben innan vi gick hem och åt middag.

67

På lördagsmorgon och förmiddag hade vi soligt och fint.

73

På eftermiddagen kom värsta ovädret in och hagel stora som pingisbollar. Det blir ett jävla liv på våra takfönster och plåttak.

71

På söndagen åkte vi till Randwick för att köpa nudlar, knäckebröd och gå på vår favoritbiograf, The Ritz. Vi såg på While We're Young, som inte får något vidare betyg av mig. Bara ÅÅ.

74818bd8

På jobbet har det varit en riktig skitvecka. Men nu är den över. Vädret var fint i början av veckan, men skit i slutet. Just nu är det uppehåll.

70

Så här ser det ut på vår baksida vid soptunnorna. Tycker det är mysig utsikt därifrån.

69

Frun har varit på jobbresa sedan igår morse. Då får jag njuta av två katter på kvällarna.

68

Jag har kunnat gå en del till och från jobbet trots det dåliga vädret. Här har man ca 10 m kvar hem.

72

Åsas jobbresa var uppe i Lismore i norra NSW. De har haft cyklonvarning där uppe så det kändes sådär när hon åkte tidigt igår morse. Nu har hon landat hemma i Sydney och hon har klarat sig rätt så bra från oväder. Så här såg hennes motellrum ut.

74

På tal om bloggen så har vi ju tidigare varit i Lismore. Både i Lismore NSW och dessutom i orginalet Lismore på Irland. Det bloggade vi ju naturligtvis om.

Här har Åsa, mamma och jag lite skönhetskväll julen 2007 i ett kallt hus i Lismore.

PC280034

Här är Lismore i norra NSW från December 2008.

IMG_3231_thumb[1]

Nu sitter Åsa i en taxi på väg från flygplatsen. Hon har önskat en öl på Lord Dudley när hon kommer hem och så får det bli. Hoppas de har tänt brasan.

Ha en underbar helg! Och ni i Sverige har ju dessutom långhelg, lyllosar.

5 kommentarer:

Anonym sa...

Jag följer ju dessa två bloggar jag med & denna såklart ;) men också Sanna Lundel (bland många) och hon slutar exakt samtidigt hon med...
Men mer roligt att insta finns där alla ni är kvar kändisar & finare vänner som ni.
Väldig kul att se era fina foton, samt längtar mindre när jag följer er, liksom sitter på era axlar & njuter i er vardag. Mys & "tanka" kattgos för mig med !!
Kramar Lollo

Marie KJ sa...

På det viset (tillbakablickarna) är det tråkigt att sluta men man får så många tillbakablickar på Instagram och Facebook så det får räcka (tänker jag)
Vi har landat i Gävle och ämnar mysa och fira 25 åringen ❤️

Trevlig helg på er!

anna sa...

Jag bloggar mest för vår egen skull plus att Instagram och Facebook inte blir samma sak.

Vi skulle gå på bio i helgen men hittade inte en film som lockade så det bidde inget.

Nu ser vi fram emot en solig vecka. Så less på ostadigt väder. Puss på er.

Mamma/sväris sa...

Jag är så tacksam och glad för er blogg. För mig är det ett sätt att kunna följa er vardag.
Vardagar som man själv ´tycker är bara en massa grå dagar. Men för mig betyder bloggen jättemycket. Må ni aldrig sluta blogga.
Lismore, minns ni vad vi frös och vad roligt vi hade. Inte vet jag om vi blev något vackrare med ansiktsbehandlingen men roligt var det.
Kramar
Ps Längtar!!

Anonym sa...

Det är alltid lika trevligt att läsa er blogg. Som Karin skrev, vi får följa er vardag. Bilden med katterna är så fin. Jag förstår att ni älskar dem. Vi har kommit hem från 4 dagar på Mallorca. Mycket trevligt och avkopplande. Men Tessan opererades två dagar innan vi åkte, så det var lite oroande. Men allt har gått bra. Ni har höst och vi har en förunderligt vacker vår. Jag njuter för fullt. Älskar våren. Kramar från Birgitta