maj 08, 2015

Pensionärshem i Paddington

Åsso var det fredag igen då. Underbara veckodag!

Förra helgen var väldigt grå och regnig. Sällan man hittar så mycket grå nyanser här, men förra helgen var väldigt grå. Den var dock väldigt mysig ändå. Man vill ju ut och lufta lungorna lite så det blev en snabbis till BJ där Åsa fixade tånaglarna och jag handlade lite på K-Mart.

7

På vägen hem gick vi förbi Eric och Tildas låg och mellanstadieskola som ligger precis i närheten av där vi bor. Väldigt fin sådan.

9

När man kommer hem ligger oftast Morris och Maverick på grannens tak. Där känner de sig trygga.

3

Vi hämtade också våra tavlor som vi lämnat in på ramaffären.

2

Nu har vi ett kattsovrum.

1

Mamma/sväris kände sig lite deppig förra helgen. Hon saknar nog oss lite och det kan man ju förstå :)

Hon ska ju som bekant först till vårt hus i Thailand och sen komma och besöka oss i oktober.
Sen kom vi på att hon ju faktiskt inte behöver åka hem i november som planerat. Det är ju som bekant inte årets roligaste månad i Sverige om man säger så.
Det finns ett visum för personer som har en inkomst och inte behöver jobba i Australien. Hon kan på ett sånt visum stanna upp till ett år. Dessutom kan hon söka detta visum flera gånger så tröttnar hon på den svenska vintern något annat år så finns det ju ett alternativ.

Nu funderar vi på att starta pensionärshem för svenskar här i Paddington :)

IMG_1688

Bostadsmarknaden här i Sydney är ju dyr men också väldigt bra för personer som tillfälligt vill bosätta sig här. Gott om lägenheter att välja på.
Nu har vi skickat länkar till bostadshemsidor till Karin och drömmer sig bort för fullt och möblerar lägenheter i fantasin så det står härliga till.
Hon är tuff brud!

 

Det blir nu kallare och kallare i Sydney. I morse var det bara 12 grader när vi traskade iväg till våra jobb. Men det är frisk och skönt och man är inte plaskblöt av svett när man kommer fram. man blir lite fast i hullet just nu liksom.

På vägen hem valde jag att gå Oxford Street hem istället för den vanliga vägen genom Darlinghurst. Det är också väldigt mysigt, men med lite fler övergångställen.

8

Solen lyser så mysigt på hösten.

6

När man viker av vid Oxford Street blir det lugnt och tyst.

54

Det blev takeaway i onsdags så nu blir det inte det vanliga fredagsupplägget idag.
Vi får helt enkelt bita ihop och laga mat idag… Idag blir det balinesisk kyckling på 191 Sutherland Street.

3 kommentarer:

Mamma/sväris sa...

Ni är för underbara! Visste precis vad jag behövde höra:-) Jag har väl i många år lekt med tanken att kunna bo utomlands över vintern, som kan vara så himla tråkig.
Ibland väldigt vacker, om det är -5-10 grader och snö. Men hur ofta är det? Eftersom jag har upplevt 68 vintrar. Så nu är det dags att uppleva nåt annat!! Sol och värme, underbara promenader i vackra parker och inte minst, få umgås med er! Då kan jag få bjuda hem er Oskar, Danielle Anna med familj.
Jag tittar nu på olika boenden, dock inget pensionärshem;-)
Och det finns så kolossalt mycket fina boende. Så det kommer att ordna sig. Lustigt att ni tog med bilden på mig i gungan. Jag hade precis lagt upp den som en bild på min blogg som jag håller på med.
Puss och trevlig helg på er

Unknown sa...

Fin bild på Karin. Så roligt för henne och er att bo i samma stad en sommar. Kattavlorna är väldigt fina. De passar så bra in hos er. Trevlig helg. Kram Birgitta

Marie KJ sa...

Balanesisk kyckling låter gott! Recept? Ni får höst och tycker det är kallt med 12 grader. Vi har vår och gör vågen när det är 12 grader 😃
Nu ser vi på Parneviks. Ser ni inte det så kan jag varmt rekomendera det. Älskar både Jesper och Mia!