september 10, 2014

Vår vår är äntligen här!

Måndag och Lill-Åsa bloggar

Vi vaknade äntligen till lite sol i måndagsmorse. Ett ypperligt sätt att börja veckan på. Här går vi Bondi Road upp mot tåget i Bondi Junction.

unnamed (10)

Jag och min fru Rött hjärta. Det är jag i byxorna och frun i klänningen…

unnamed (18)

Tänk så mycket lättare i sinnet man blir när solen lyser. Här sitter vi på tåget och jag är nästan framme vid min station.

unnamed (12)

Solen lyste även på väg hem.

unnamed (16)

Åsa har ju sin yoga på måndagskvällar. Jag satt och kollade på tvn när Maverick kom och hämtade mig. Ute i trädgården hade vi besök av 2 stycken små söta possums. Eller klätterpungdjur som de heter på svenska. Min syster Marie skickade den här länken för er som vi läsa lite mer om de söta djuren på svenska. En possum satt på staketet när jag kom ut, men innan jag hade hämtat kameran så hade de hoppat upp i träden. Tittar man noga kan se lite lysande ögon bland bladen.

unnamed (15)

Så här ser de ut om man kommer lite närmare.

RingtailPossum

Tisdag

På jobbet har jag börjat med att koordinera två nya examinationer. Lite rörigt i början men det blir nog bra. Den ena examinationen är till för läkare som inte jobbar på sjukhus utan i gruvor och fabriker och dylikt och det handlar lite mer om faror på jobb och arbetsskador. Den andra handlar om läkare som utreder epidemier och dylikt. Typ om ett flygplan med 20 personer insjuknar i salmonella, så är det de som undersöker var skiten kommer ifrån. Tror jag i alla fall. Det lär väl visa sig antar jag.

På lunchen såg jag en kockaburra.

unnamed (13)

Onsdag

Vi vaknade faktisk till regn imorse, men det var varmt så vi blev inte så speciellt gnälliga. Regnat försvann och ersattes av sol. Här ligger jag och njuter på min lunchrast.

unnamed (17)

Här är jag på väg hem från jobbet.

unnamed (14)

Morris och Maverick vill gärna gå ut så fort jag kommit hem.

unnamed (11)

Nu är det onsdagskväll här i Sydney. Jäklars så fort tiden går. Om 5 veckor vid den här tiden är vi på väg mot flygplatsen för vidare färd mot Koh Lanta och vårt älskade Djungelstigen.

4 kommentarer:

Marie KJ sa...

Kan det första vara företagsläkare och det andra smittskyddsläkare/epidemiologer?
Sjukt avundsjuk på er Thailandsresa (men får trösta mig med Madrid och NewYork 😉)

Kram

Anonym sa...

Vad ni har vuxit på längden, om man ser på skuggorna på bilden. Kul med extra husdjur. Går det bra med katterna? I dag har vi bokat en resa till Turkiet´, Alanya, 12-19 okt. Det skall bli så roligt. Birgitta

Marie KJ sa...

Håller med Birgitta. Jättelånga och smala, man kan tro ni bantat inför er Thailandsresa!

Anonym sa...

Åsa och Åsa, grattis på namnsdagen. Kramar. Birgitta