mars 21, 2012

Hemland

Vi hade så pass kul i lördags att en slö hemmadag i söndags kändes nödvändigt. Visst gjorde vi de obligatoriska sysslorna som att handla, stryka och tvätta. Åsa jobbade även en liten stund för Sverige.
Men annars, oj oj oj vad vi slappade.
Pontus var ute med kompisar mest hela dagen och kvällen medan vi spenderade större delen av dagen tillsammans med Carrie och Sergeant Brody.
Vi hade hört mycket om serien Homeland och att den ska vara så bra och hade därför laddat hem hela första (och hittills enda) säsongen.
Vi har nu googlat och förstått att hela den första säsongen redan har visats på SVT. Om ni inte har sett den, ladda hem den och kolla på den!

Redan efter första avsnittet var vi fast.
Totalt beroendeframkallande serie! 
Om man tittar på nio stycken 45-minutersavsnitt på en dag så drömmer man ganska spännande drömmar på natten…

Homeland-logo

Lill-Åsa har bara dryga fem kilometer till jobbet. Denna resa tar henne ändå ibland mer än en timme på grund av bussar som inte går när de ska. Hennes fru kom då på att det ju vore bättre med en cykel. På 10 veckor skulle dessutom cykeln vara betald i uteblivna bussbiljetter.
När Lill-Åsa gick in på Anacondas (en sport- och campingaffär) fanns det en cykel som fick hennes hjärta att slå extraslag.

Har ni sett en charmigare cykel? Lill-Åsa kan verkligen se sig själv på sin cruiser bike (som den heter) med matvarorna där fram.
Att den dessutom tillhörde de billigare cyklarna gjorde ju ingenting.

GetImage

I helgen får vi nog ta en sväng till Anaconda och kolla in den.

7 kommentarer:

Anna sa...

Ah!! Precis den cykeln suktar jag också efter. Har haft uppe den sidan massor med gånger i helgen. Blir lite snål bara då de hade exakt samma cykel fast i ännu finare färger för 199 för ett par månader sen. När jag kom fram hade de sålt alla, blev så besviken att jag fick skärpa mig för att inte gråta. Jag vill kunna cykla till mina patienter, skulle tjäna både tid och pengar.

Vi får ladda hem Homeland till en slapparhelg framöver.

Puss puss

Anna sa...

Ah!! Precis den cykeln suktar jag också efter. Har haft uppe den sidan massor med gånger i helgen. Blir lite snål bara då de hade exakt samma cykel fast i ännu finare färger för 199 för ett par månader sen. När jag kom fram hade de sålt alla, blev så besviken att jag fick skärpa mig för att inte gråta. Jag vill kunna cykla till mina patienter, skulle tjäna både tid och pengar.

Vi får ladda hem Homeland till en slapparhelg framöver.

Puss puss

Mamma sa...

Ja, det stod verkligen Lill Åsa på den. Men snälla köp en hjälm. Jag skulle nog inte ge mig ut i trafiken på cykel, men du är ju van att köra i trafiken. Men lova att köpa en hjälm!
Kram

Birgitta sa...

Att cykla det är härligt. Dessutom mycket praktiskt och snabbt. Ni har ju också ett klimat som passar för cykling. Undantag när det ösregnar.

mammaxtre sa...

Cykeltn är jättefin och korgen ursmart. Att komma i tid till jobbet och detta billigare samtidigt som det blir motion. Oj så bra.

Köp cykeln :-)

Ha det toppenbra tjejer

Gun sa...

Emma har en glida cykel. Jobbigare att cykla på om man inte ska glida runt än en "tant" cykel (tänker på era backar). Den är däremot en total matchning av dig Åsa, helt rätt stil. Så praktiskt med en hylla längst fram.
Puss å kram från en som har en trasig cykel

Hans sa...

Håller helt med om Homeland. Jag har spelat in hela säsongen och har nu börjat se den. Riktigt bra!