december 04, 2009

Nytt jobb! Igen…

Åsa skriver.

Jag var ju lite vild för ett par veckor sen och sa upp mig mer eller mindre i sittande möte. Aldrig gjort det förut och jag hoppas att jag ska slippa göra om det. Jag har varenda dag sen dess känt att jag fattat rätt beslut men ändå självklart varit lite orolig för hur det ska lösa sig.
I onsdags löste det sig!

För några år sen jobbade jag ihop med en man som heter Torkel som då var VD och jag affärsområdeschef. Vi satt alltså båda i ledningsgruppen och hade mycket med varandra att göra. Ett samarbete som fungerar så där bra, ni vet så att allting bara flyter. Vi är väldigt lika men ändå olika. Ända sen dess har vi skämtat om att vi någon ska jobba ihop tillsammans igen. Nu blir det alltså verklighet.
Han jobbar idag som VD på ett företag som har som affärsidé att sälja bildäck på nätet (kan inte skriva ut namnet i vanlig ordning…) och jag ska börja jobba där som projektledare från den 1 april, alltså direkt efter att vi kommit hem från Thailand. Mina arbetsuppgifter kommer att kretsa kring projektledning, affärsutveckling, IT-projekt och rekrytering i ett fint litet paket med röda snören.
Jag känner mig enormt privilegierad och lycklig över att allting löste sig så bra!

Innan jag gick därifrån med mitt påskrivna anställningsavtal fick jag med mig en hel kartong med choklad som Torkel fått i samband med en tidigare reklamkampanj.
Björn & Mia, Kenneth & Susanne som bor nära, om ni vill ha en chokladkaka är det bara att titta förbi. Vi kommer inte kunna äta alla dessa.

IMG_6940

Jag har under den senaste veckan jobbat mycket med att förbereda en karibisk fest för personalen och kunder. Totalt 90 gäster! Igår ägnade jag hela dagen åt detta och monterade möbler, hällde ut 150 kg sand på golvet, monterade ljusslingor, blandade bål på massor med sprit, kånkade oljetunnor mm mm från 08.30 till 16.30. Jag hade ingen lust att gå på festen utan drog hemåt och sjönk ner i badet med min värkande kropp.

Idag har jag jobbat min sista dag och överlämnat till en konsult som kommer ta över delar av mina arbetsuppgifter innan de hittar en permanent lösning.
Innan jag gick hem fick jag denna blombukett och en flaska finvin som tack för bra ordnad fest och avskedspresent. Gulligt!

IMG_6942

Ikväll ska det firas med skumpa. Igen! Ni måste ju snart tro att jag säger upp mig och hittar nytt jobb bara för att få fira med skumpa ;)

3 kommentarer:

Marie KJ sa...

Spar en och ta med på lilljul hos Gunsan eller riktiga julen hos oss :o)

lotta sa...

Skönt att det ordnat sig med jobb, stort grattis!

Anna sa...

Hej på er!

Men det blev väl en bra avslutning där. Måste kännas skönt!!
Klart man ska fira med skumpa. Tänk att allt ordnade sig på så kort tid. En fantastisk prestation!!

Choklad med ginger lät skitgott!!

Njut nu av helgen och vila upp dig, du måste ju vara helt slut av all anspänning.

stor puss
ps. hann precis börja svara på din chat imorse på facebook då du loggade av.