september 05, 2009

Nytt jobb!!

Åsa skriver.

Förra veckan hittade jag en jobbannons. Drömjobbet!
Jag skickade in en ansökan på vinst och förlust och blev kort därefter kontaktad av VDn som ville träffa mig för en intervju! Mötet kändes väldigt positivt och jag blev om möjligt ännu mer sugen på jobbet. Han sa att de redan hade kommit långt i rekryteringsprocessen och att de egentligen redan hade bestämt sig för att anställa en annan person när jag sökte. Puh, snacka om målfoto! Han ville att jag även skulle träffa en kollega direkt efter vår intervju och jag valde då att berätta om våra Thailandsplaner för att höra om inte det skulle vara lite av en showstopper. Men nä.
Jag träffade den andra personen under ett kort möte som också kändes positivt. Vi skildes åt och sen följde lite nagelbitande för min del.
VDn ringde mig dagen efter och berättade att de ville gå vidare med mig och att vi skulle träffas för att prata lön och andra villkor. Tjohoo! Igår eftermiddag var jag där och skrev på anställningsavtalet och jag börjar redan den 5 oktober. Jag ville inte skriva ut företagsnamnet här på bloggen för då kommer vår blogg upp när man googlar. Men jag kan säga att det är ett engelskt ord som börjar på D och som betyder variera och diversifiera. Tjänsten är som HR och rekryteringsansvarig och innebär även en plats i den operativa ledningsgruppen. Företaget är ett (än så länge) litet konsultbolag.

Ni vet det där med magkänsla… Det här känns bara så himla rätt.

När man har något att fira, ja då åker ju skumpan fram.

2009-09 022

Nästa vecka är det ju rivstart för vår del. Vi ska köra strikt GI diet och Lill-Åsa har tidigare i veckan fyllt vårt kylskåp med allt som då behövs. Det var inte billigt kan vi meddela men grönsakslådorna i kylen blev ju i alla fall vackra och färggranna. Om ni av någon anledning är nyfikna på vad vi ska äta i nästa vecka kan ni kolla här.

2009-09 023

Lill-Åsa jobbar helgen och medan hon är borta ska jag bland annat ut och springa. Jag har nu fyllt på min iPod med fler sommarpratare och vädret är perfekt för en springtur. Svalt och sol! Love it!

4 kommentarer:

Anonym sa...

Grattis!
Så kul när allt bara blir bra! Kylvarorna såg smaskiga ut. En undrar bara, vad äter ni till frukost?
Kram från Gun

Lilla Å sa...

Hej Gun,

Än så länge har det blivit olika frukostar varje dag. Vi kör precis efter det här listan:

http://www.topphalsa.se/maten/recept/artiklar/2007/gi-rivstart-vecka-1/index.xml

Man blir lite svag i början, men man(jag)känner varken hunger eller sötsug. 1½ kg sedan i måndags också. Mest vätska skulle jag tro för satan så jag kissar. Men det känns skönt och renande på något sätt.

Kram på dig.

Anonym sa...

Jag såg ert inlägg med vad ni ska äta men uppfattade inte att omeletten var er frukost. Den ska jag hoppa på!
kram
Gun

Anonym sa...

GRATTIS IGEN GUMMAN!!!
Så roligt! Så stolt över dig, verkligen roligt!!

Maten ser jättegod ut.
Attans vad snygga ni kommer vara i Thailand!
stor puss
Anna