september 20, 2009

Färjan

Lill-Åsa skriver

Lite småsynd tycker man om sig själv när klockan ringer 05.50 en lördagsmorgon. Men det är omöjligt att köra en arbetskonferens någon annan veckodag än en helgdag, och bara man har masat sig upp ur sängen börjar livslusten så smått återkomma. Nu är det dessutom mörkt när det är dags att kliva upp. En så här fin morgonpromenad fick jag i alla fall på väg mot finlandfärjan.

DSC00326

Vackert.

DSC00329

Mer vackert

DSC00330

De här herrarna hade jag sällskap med på min 06.37-tunnelbana. Den ena herren hann få i sig ett antal öl på vägen mot färjan och herren med den beiga jackan kanske tänkte på vikten eller något för han drack en flaska vin istället. Han hade nog glömt vinglaset för han fick lov att dricka ur flaskan, stackaren.

DSC00333

På vägen till Åland körde vi konferens hela vägen förutom första timmen då vi fick champagnefrukost, mums. Riktigt trevligt och intressant. Konferensen alltså. Sedan bytte vi båt och började återfärden mot Stockholm. Perfekt båtväder var det.

DSC00335

Min nya chef längst till vänster och min gamla och nya arbetskollega Luis. Jag tror att det kanske är Bernt arm som ni ser till höger. Det kan också vara Lennarts.

DSC00337

Efter frisk luft gick vi för lite taxfreehandling. Jag köpte Finlandia (Grapefruit Fusion), Tullamore Dew, Koskenkorva blåbär och salta pingvinpastiller. Efter det var det dags för den klassiska buffén. Säga vad man vill om den, men utsikten är det inga fel på.

DSC00355

Jag tror bestämt att jag hamnade vid party-bordet. Så tokigt.

DSC00357

Efter buffén gick vi till puben. Där körde de irländska veckor eller något liknande. Mycket trevligt.

DSC00358

18.55 rullade (åkte, gled…vad nu en båt gör) båten in till kajen och med, inte helt nyktra steg, åkte jag hem till Hägerstensåsen. Klockan 21.00 sov jag sött och vaknade därför pigg klockan 06.00 i morse.

3 kommentarer:

Marie KJ sa...

Konferens eller party, Ålandsbåtar är fanimig nästan allti kul!

Anonym sa...

Vilka fantastiska foton på ett nyvaket Stockholm!!

kram
Anna

Anonym sa...

Så vacker stad finns inte på kartan som kan jämföras med vår huvudstad. Och nu tjejer är det tvåsiffrigt kvar till Thailand!
Kram mamma och sväris