maj 06, 2018

Inflyttningsfest

Måndag-fredag

Mange hade vägarna förbi och fick sig ett middagsmål.
Vi har faktiskt inte sett till honom sen före vi åkte till Laos och Bangkok.

IMG_5399

I måndags kväll besämde sig Morris för att dra över planket och upp på taket. Igen.
Grejen var att vi inte ens såg när han gjorde det. Helt plötsligt hörde vi bara honom gå uppe på taket.
Vi vet av erfarenhet att han inte kommer ner samma kväll så vi fick helt käctk gå och lägga oss med Morris utomhus. Han hade ju Mange som sällskap i alla fall.
Han kom hem kvällen därpå då Lill-Åsa helt enkelt lämnade ytterdörren öppen medan de andra katterna var instängda i vardagsrummet. Han kom rusande in i hallen som skjuten ur en kanon efter bara några minuter. Hungrig som tusan och åt med frisk aptit på golvet.

IMG_5400

Fina Meya.

IMG_5401

Gos-Maia eller kontorsmarodörskan som hon också kan kallas.

20180502_105912

Meya däremot tillbringar nästan alltid dagarna utomhus. Hon gillar värmen hon.

20180502_110132

Vårt älskade lilla matvrak som låter som när man drar öppningen på en ballong och släpper ut luften sakta.

20180502_110218

Vi har nu kollat klart på en serie på Netflix som vi verkligen kan rekommendera. En dansk serie som heter Rita.
Till lunch en dag blev det pastapestokycklingsallad.

IMG_5402

Meya ser en ödla och blir låååång

20180502_204937

Åsa hade det lite lugnt på jobbet en dag och då passade vi på att gå på en powerwalk tillsammans. Livskvalitet.

20180503_094629

Missan har börjat sova hos oss ibland igen. Vi har lärt oss att det är hon som bestämmer. Får hon inte som hon vill så kissar hon någonstans där hon inte ska kissa. I brödrosten till exempel…

20180503_224046

Lördag

Vi har nu börjat träna med vår PT, Linda tre gånger i veckan. Skitlyxigt.
Det här var vårt pass igår. 30 sekunders träning, 10 sekunders vila.
8 övningar och 5 varv.

Efter det här passet var Lill-Åsa tvungen att lägga sig ner på golvet med benen över en bänk för att inte svimma.
Mest berodde det nog på att det var lite för varmt i rummet där vi höll till.

IMG_5404

Lunch i Saladan på ett för oss nytt ställe.
Vi skojade till det och åt indiskt. Riktigt gott

20180505_133708

När man har tränat så att man varit nära att svimma så får man dricka öl till lunch. Det är regeln.

20180505_133738

Det fläktade skönt

20180505_133808

På kvällen var vi bjudna på inflyttningsfest på Southern Lanta.

20180505_203219

En massa roliga människor och en riktigt trevlig kväll!

20180505_203228

3 kommentarer:

Karin/mamma sa...

Missan är ju helt otrolig. Hur lyckas hon med att kissa i brödrosten🤔? Vilken hemsk dag när Morris inte kom hem för än på kvällen. Tur att jag inte var där!
Mycket festande blir det. Skulle inte orka. Men kul har ni. Jag skyller på åldern😀.

anna sa...

Underbar kattblogg. Har ju väntat en hel del på detta! De är så fina allihopa, jag tokgillar Missans logik. Kiss i brödrosten om jag inte får som jag vill! Hälsa Morris att jultomten inte kommer om han sover på taket igen;)

Vad roligt att ni tycker om träningen och kallar det för lyx! Det är verkligen lyx att ha en kropp som orkar och kan träna❤
LillÅsa, toppen att du kan pressa dig själv så långt så du blir yr men av erfarenhet så vet jag också att det kan bero på järnbrist. Innan jag la om kosten och alltid äter så jag vet att jag får i mig järn till varje måltid så var det mera vana att jag antingen svimmade eller fick ligga som dig vid varje pass. Kyckling, rött kött och gröna grönsaker som spenat och broccoli är kanon för järntillskott. Hönssvägerskan har talat:)

Älskar er massor. Mindre än 5 månader kvar

Anonym sa...

Jag kan se att ni gillar era katter även om de hittar på hyss. De är så gulliga.

Här har vi den ljuvligaste våren. Fruktträden blommar och mina käraste Kungsängsliljor. Jag räknade dem nyss. Då blev det 52 ibland 47. Det är lite svårt att räkna när de står så tätt.

Hur ofta och hur länge måste ni förnya era visum? Jag tyckte det inte var länge sedan.

Ni verkar ha de så bra med trevliga grannar. Kramar från Birgitta