juni 02, 2014

Lill-Åsa 43 år

Lill-Åsa bloggar

Vi hade en sådan fruktansvärt ful lampa i matsalen. Nästan så man mådde lite illa när man tittade på den. Att byta den var inte heller enkelt. Massa med sladdar och grejer så världens snällaste Micke förbarmade sig och satte upp den innan alla människor kom på födelsedagsmiddag. Han är snäll han, Micke.

1

Sedan ramlade det in mer fint folk.

12

Tilda hjälper till och dukar.

2

Oskar och svägerska Anna står och pratar lite.

11

Vi blev total 11 vid middagen. Vår trädgård är tokmysig även på kvällstid.

3

Oskar har skaffat sig en australiensk flickvän. Danielle heter hon och är väldigt trevlig. Här provar hon att hyvla ost för första gången.
Säkert inte sista…

4

Oskars mamma, Marie tyckte att Danielle kunde få låna med sig boken som vi fick i present av Marie och Magnus. Hon har nu koll på att nästa stora högtid är midsommar. Vi förväntar oss att hon ska köra små grodorna i vår trädgård. På svenska.

9

Så himla mysig födelsedagsmiddag. Så avslappnat och roligt.

5
Av Oskar fick jag en väldigt fin flaska vin. Jag råkade se priset på den idag på vinaffären. Holy shit, jag måste vara världens bästa moster…

8

Se så fina kryddkvarnar vi fick av Holmströmarna. Så fina.

17

I söndags gjorde det lite ont i hårfästet så vi spenderade hela dagen framför TVn och kollade på filmer. Eller jag kollade och Åsa sov mest. Hon såg en film av tre…

På jobbet kom de minsann ihåg att jag fyllde i år. Jag påminde de i och för sig i fredags innan jag gick hem…

6

Av mina fina arbetskamrater fick jag ett presentkort på $110. Väldigt generöst.

7

Jag tog en liten födelsdagslunchpromenad idag i solen. Underbart.

10

Sprang på en kookaburra som sa grattis på födelsedagen.

13

Det var regn och 13 grader i morse. Men vid lunchen var det 22 grader och blå himmel. Om ni undrar hur vädret i Sverige ska bli så blir det sol och varmt. Det är nästan alltid fint väder i Sverige den 2 juni av någon konstig anledning.

14

Här stod en orkester och spelade. Det var säkert bara för att jag fyllde år.

15

Just nu lagar Åsa lasagne och dessa presenter från familjen ligger och bränner under trappen.

16

6 kommentarer:

Marie KJ sa...

Jo, då. Nog skiner solen alltid. Du brukar ha finväder den 2:a och jag brukar ha fulväder 19 dagar senare. Orättvist.
Bra att han sköter sig sonen med dyra presenter och söt flickvän. Jag är verkligen, verkligen avundsjuk på er som fått träffa henne och framför allt honom. Kan minnas hur han doftar ♥

Vad kul att du gillade presenterna även från oss.

Kram Kram

Marie KJ sa...

Jo, då. Nog skiner solen alltid. Du brukar ha finväder den 2:a och jag brukar ha fulväder 19 dagar senare. Orättvist.
Bra att han sköter sig sonen med dyra presenter och söt flickvän. Jag är verkligen, verkligen avundsjuk på er som fått träffa henne och framför allt honom. Kan minnas hur han doftar ♥

Vad kul att du gillade presenterna även från oss.

Kram Kram

Mamma/sväris sa...

Som sagt, vädret var som vanligt väldigt vackert på din födelsedag.
Vilken trevlig fest ni ser ut att ha haft och det ska bli så kul att komma dit nästa år.
Jättesöt flickvän Oskar har.
Kramar

Mamma/sväris sa...

Som sagt, vädret var som vanligt väldigt vackert på din födelsedag.
Vilken trevlig fest ni ser ut att ha haft och det ska bli så kul att komma dit nästa år.
Jättesöt flickvän Oskar har.
Kramar

Mamma/sväris sa...

Som sagt, vädret var som vanligt väldigt vackert på din födelsedag.
Vilken trevlig fest ni ser ut att ha haft och det ska bli så kul att komma dit nästa år.
Jättesöt flickvän Oskar har.
Kramar

Unknown sa...

Vilken födelsedagsfest du fick. Vad roligt med presenter och goda vänner.