augusti 07, 2013

Jobbnyheter och Poppe är hemma igen

Lill-Åsa bloggar

Vi har nog glömt nämna på bloggen att Poppe har åkt till USA för att mysa med sin pappafamilj. Igår kom hem tidigt på morgonen. Vi hade inte ens hunnit gå till jobbet än och tur var väl det för sen dess har vi inte sett honom. Kompisarna lockade. Han hade haft det fantastiskt bra i alla fall och ikväll kanske vi får höra mer om resan.

IMG_20130806_090433

Det var länge sedan vi bloggade så jag vet inte riktigt vart jag ska börja…

Lördag

I lördags jobbade jag lite extra med att plocka upp läkarexaminationer på det lokala sjukhuset, Prince of Wales. Alla läkare och professorer var jättetrevliga och utbrast – Ohh look the travel lady när jag kom in i rummet. Jag har ju ordnat med resor och hotell för alla de (typ 100-150) läkare som betygsätter de ca 1000 läkarkandidater som gör praktikprovet under en två veckors period. De verkade nöjda som tur är.

photo (9)

Söndag

Min fru hade köpt ett materbjudande i Balmain som vi ville prova i söndags. Solen sken och fåglarna kvittrade. Våren är ovanligt tidig och träd blommar en hel månad för tidigt på grund av den kanonvinter vi haft. Här åt vi en fantastisk lunch där vi fick grilla våra egna tapas på en sten. Vi åt så vi höll på att storkna. På det här stället har vi varit en gång tidigare med Gun, mamma och pappa, men då åt vi inte dumt nog.

photo (3)

Sedan njöt vi av Balmain och gick långsamt mot färjan får vidare färd hem.

photo (2)

Måndag-onsdag

Jag vet inte om vi skrev det i någon tidigare blogg, men vi blir nog kvar i vår älskade lägenhet. Det finns inget som ens kommer i närheten för det priset vi betalar och vi har lyckats tvätta bort det mesta möglet nu också. Vår nya lufttorkarmaskin suger upp litervis med vatten och sköter sig alldeles utmärkt. Det känns väldigt bra. Poppes planer på att skaffa en egen lya kvarstår dock, men nu är det ju inte tok-bråttom, men han är jättesugen på det. Vi var nyfikna på om det skulle vara på tok får tidigt att flytta hemifrån när man är så pass ung men medelåldern i Australien på att flytta hemifrån är 18 år. I Sverige är den 22 år. Det har nog att göra med att svenskar pluggar så många år och att det är lite ont om lägenheter i storstäderna.

Funkar det för Poppe inte är det väl bara att flytta hem igen.

photo (4)

Sarah på mitt jobb har sökt sig till en annan avdelning på skolan. Naseem, min chef, frågade då om inte jag var sugen på att ta den rollen om jag inte får jobbet (samma tjänst) som ska annonseras ut. Det är ett vikariat till i december. Trodde jag, tills jag pratade med Sarah. Det visade sig vara december 2014, så om jag inte får tjänsten som jag har sökt så har jag ett vikariat till december 2014 och det är ju helt kanoners. Vi har inte ens hunnit fira det, men det får vi kanske göra ikväll :). På tal om tjänsten som jag ska söka så blir det problem med mitt visum då de inte kan anställa mig på en fast tjänst då jag inte har visum i mer än två år till. Än så länge. Jag förstår då inte ens poängen med att söka tjänsten, men det skulle jag tydligen ändå göra och jag är ju lydig. Nästa vecka på torsdag är min intervju. Jag har fått fusklapp efter fusklapp av chefen så jag tror hon vill att jag ska ha jobbet. Nu har jag alla frågor som kommer på intervjun, men det är en hemlis…

photo

3 kommentarer:

Anonym sa...

Vad kul med jobbet Åsa. Hoppas att allt blir till din belåtenhet. Härligt att Pontus är tillbaka igen. Kram Birgitta

Mamma/sväris sa...

Då får du ju säkert jobbet! Så roligt. Vi håller tummarna igen:-)
Jag känner igen stället ni åt på. Vi var där på Australiens nationaldag tror jag och tog en öl. Skönt att Poppe är hemma igen och är nöjd med sin resa. Finns nog inte så många i hans ålder som rest så otroligt mycket som han gjort. Och som sagt, ni kommer aldrig att hitta något jämförbart med er fina lägenhet
Kramar

Anonym sa...

Ja visst det är bara för Poppe att flytta hem igen :) Har han haft det bra på sin resa?
Åh vad kul med så mycket jobb att se fram emot och ja chefen vill nog ha dig kvar :)
Håller med er, ingen annan lägenhet kommer i närheten av den ni har nu. Hoppas ni får bort möglet ordentligt.
Kram kram
Gun