december 12, 2008

Shit, det är mycket nu! Men vad gör väl det när man bara har en dag kvar att jobba.

Lill-Åsa skriver

Tisdag

I tisdags var jag nära på att bära ihjäl mig! Jag var ledig och åkte in till stan redan på förmiddagen. Efter lite shopping och klippning inne i stan åkte jag vidare mot Liljeholmen för mat och systemhandling. På Coop lyckades jag handla endast supermegatunga varor och på Systembolaget har de ju inget annat än tunga varor. Innan jag hade kommit hem hade mina armar blivit fyra centimeter längre. Dessutom var Coop-påsarna så otympliga att de slog mot benen hela tiden så nu är jag väl lagom blå på benen till shortspremiären, jippi!

IMG_2524

På kvällen var vi överbjudna till våra kära grannar på lite glögg. Himla mysigt var det. Julmusik, julgran och massor av god glögg och peppisar.

IMG_2526

Kan speciellt rekommendera glöggen med rom i. Mumsfillibabba!

IMG_2527

Nu undrar ni kanske vem som tagit detta foto eftersom hela familjen Andersson är med och även Åsa och jag.

IMG_2528

Tadaaaa! Vår alldeles egna favoritfjortis! Han ville så gärna henka med till grannarna så han kom över en sväng. Imorgon kommer han över till oss och då tänker vi behålla honom i typ 5 veckor.

IMG_2529

Nutid

Så här ser Poppes rum ut för tillfället så det får vi nog göra någonting åt innan morgondagen.

IMG_2531

På jobbet är det så mycket för tillfället att man glömmer att andas ibland. Jag tror att alla Stockholms kriminella ska uppp i rätten innan jul. Det känns inte helt fel att gå på semester då :) 1 arbetsdag kvar…

För er som vill följa oss när vi semestrar i Australien har vi skapat en alldeles färsk blogg. Pingvinfamiljen Down Under heter den och den hittar ni här. Vi kommer dock att blogga här åtminstone en gång till innan vi åker.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Ja man trodde ju aldrig denna dag skulle komma...då man får önska trevlig resa!
För vi drar vid lunchtid idag och kommer inte hem förrens ni är på väg. Vi ska ju bara hem och duscha för sedan bort på bbq på söndagkvälls så vi hinner nog inte ringa. Men via text lär vi ju höras i helgen.

Micke och jag försökte lokalisera oss på Liljeholmsbilden och fattade till slut vad som höll på att hända. Fy så grått allt är.

Romglöggen drack Lotta och jag i måndags. Vi kände oss inte helt nyktra då jag promenerade till skolan och försökte att inte prata med folk. Den var stark och mycket god!!
Jag gillar verkligen deras bokhylla som de har i ett hörn, himla snyggt.

Var rädda om er så syns vi snart. Ät lite julskinka åt mig på lördag.
Stor puss och kram så syns vi på tisdagmorgon!!

Anna

Anonym sa...

I er resblogg står: 10 januari – 15 februari Sydney
Ska ni vara borta SÅ länge??
//Marie

Pingvinfamiljen sa...

Hej Marie,

Hoppla, det måste ha varit ett önsketänkande... Vi kommer hem lördagen den 17 januari.

Kram och vi ses senare ikväll.