december 07, 2008

Julburgare

Igår var det julfest med Tok-Åsas jobb. Detta är första gången Tok-Åsa jobbar på ett företag där respektive också är inbjudna! Mycket trevligt tyckte den respektive.

Temat för kvällen var USA så när vi kom bjöds vi på antingen Miller’s eller det vi i Sverige kallar alkoläsk.

Maten var sen en buffé bestående av kycklingklubbor, hamburgare, coleslaw, chili och annat mumsigt. Till det drack vi ett gott rött.
Ganska mycket, faktiskt.

IMG_2511

Det blev mycket skratt under kvällen och det var kul att få träffa allas respektive. Thomas och Helena.

IMG_2517

Det var inte bordsplacering men vi fick stränga förhållningsregler om att man inte fick ha sin respektive på någon sida. Här är Jerker och Ulrika.

IMG_2518

Jonte och Cissi.

IMG_2520

Ladies in black.

IMG_2522

Kaffe, avec och choklad avslutade middagen.

IMG_2523

Sen drack vi mer av de alkoholhaltiga dryckerna. Ett par Gin och tonic känns ju nödvändigt just då vid 02-tiden. Idag är vi lite osäkra.
Taxin parkerade utanför vårt hus vid 03.00 och Lill-Åsa skuttade ur sängen 08.30. Imponerande eller hur? Tok-Åsa har inte skuttat alls idag.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Hej,
ser så himla trevligt ut!!
Hos vem är det?

Lika bra att ni övar upp levern innan ni kommer så den inte får en chock ;-)

Imorse på vägen till skolan så körde Eric sitt vanliga mantra hur han längtar efter er och hur snart ni är här. Det är då jag börjar gråta, jag är så spänd och sugen på att ni ska komma att det bara blir för mycket nu när jag tänker på det.
Sen står jag och pratar med två kompisar, varav den ena var lite nere och ber om ursäkt om hon sänkt vårat humör. Jag berättar då redan att jag är så känslomässigt labil att jag redan gråtit och berättar varför och börjar då om igen med tårarna. Herregud, jag kommer ha vätskebrist innan ni äntligen kommer!

Vilken tid landar ni? Barnen skulle behöva vara tillbaka på skolan till 0930.
Jag ska vara på skolan hela den dagen, först någon cermoni och sedan klasslunch. Så det passar bra att ni vill sova lite och packa upp, jag kommer ha häcken full iallafall.

Nej, nu ska jag fixa fram lite ätbart till Lotta som kommer snart.
Puss och kram

Pingvinfamiljen sa...

Hej syster

Ja det var en mycket rolig kväll. Jag tror att jag har världens bästa arbetskamrater. Vi var hemma hos vår VD Jerker precis som förra året. En tradition vid det här laget.

Vi känner oss också lite labila :-) Ibland känns det som att vi aldrig ska komma iväg och då blir man lite låg men nu känns det så nära för att man kan säga att vi åker nu på söndag! :-)

Vi landar 07.35 på tisdagen och sen har jag för mig att det tar ett tag genom passkontrollen. Om ni känner att det blir stressigt att hinna till skolan kan vi ju träffas hos er senare på dagen.

Stor och hård kram

Anonym sa...

Hej gumman,
vilket otroligt fint hem han har.
Man ser verkligen på fotona att alla är trevliga!!

Pratade med fröken och hon tyckte det var viktigare att hämta er på flygplatsen än att gå i skolan så vi kommer definitivt vara där!!!

Vi behöver komma iväg och inte bara vänta så vi åker iväg på fredag och kommer hem söndagfm. Vi är bortbjudna på söndag men kände att vi inte bara kan vara hemma hela helgen för det. Nu fick vi ännu en inbjudan för lördag men vi hoppar det och åker.

Nej nu ska jag ut i trädgården och pyssla. Har städat inne i tre timmar nu och är så less. Fint blev det iallafall. Bara en städning kvar och sedan är ni här....

Stor puss och kram

Pingvinfamiljen sa...

Hej igen

Smart att åka iväg! Tiden går ju lite fortare då. Vi har en del att fixa innan vi åker så tiden går nog fort för oss också.

Puss puss