juni 15, 2007

Lill-Åsa vid tangentbordet.
Imorse var det jag ensam som stod för transportplaneringen. På fredagar är det mest transporter på hela veckan (idag över 30 transporter), och då är man, aningen ologiskt, helt själv på den tjänsten. Jag var laddad upp till tänderna och kom till kontoret tio minuter i sju. Med mig hade jag frukostmackor och en termos med kaffe (förra fredagen jag satt där, hann jag nämligen aldrig ut ur kontort för att hämta kaffe.) Denna dag hann jag fylla koppen två gånger, men tyvärr hann jag inte dricka det medans det var varmt...Kallt kaffe fyller iallafall samma funktion. Tydligen är det totalkaos i Stockholstrafiken idag, så när jag gick så var det fortfarande några stackare kvar i bilköerna. Strax efter halv sex så gick en mycket sönderstressad Lilla Å hem från jobbet med ett leende på läpparna. Jag är sååååå glad att jag inte ska sitta där fram tills september, som det var sagt från början. Tänka sig ett jobb som till och med jag blir stressad av. Jag ska tänka mycket på transportplanerarjobbet från min vespa i Grekland. Bara en satansfredag kvar och det är samma dag som vi går på semester :)

Ikväll är Åsa hos en jobbarkompis på något rajtantajtan. Jag har laddat upp med hårda ostbågar 1½ liter pepsi max, Magnum dubbel caramel och kexchoklad. Alla kalorier är naturligtvis bortplockade. Klockan nio börjar Kommissarie Morse, som jag förhoppningsvis håller mig vaken till att höra signaturmelodin på.

Om bara några timmar så kommer familjen Holmström att vakna för att bege mot flygplatsen, så snart är de hemma !!! Hjärligt välkomna hem till Svedala, vi ser sååå mycket fram emot att ha er här på söndagslunch, mysigt.

Nu hörde jag ostbågarna ropa...

Inga kommentarer: