mars 06, 2017

Chok dee

Söndag kväll

Igår kväll åt vi middag på ett ställe som heter Skål. Fast på thailändska då förstås. Chok Dee!
Sådärja, nu kan ni säga skål på thailändska också.

Åsa köpte sen ytterligare två klänning. Nu är hon uppe i totalt sju klänningar. Och hon är inte klar än då det fortfarande finns födelsedagspengar kvar. Till Lill-Åsas stora lycka ;)

Måndag

Vi har varken vattenkokare eller porslin på det här hotellet så det fick bli frukost ute.

Kloka ord på väggen på restaurangen

En varsin toast med ägg i olika former

20170306_101038

Och en varsin kaffe. En kall till Åsa och en varm till frun.

Sen gick vi hem till hotellet för att plugga. Vår lärare har mailat oss läxa till lektionen imorgon. Vi märker att det blir mycket svårare att förstå när man inte varit med på lektionen.

Åsa ringde sen vår taxikille från igår och han kom kl 13.00 för att köra oss till Immigration.

Efter 45 minuters väntan och 5.000 baht fattigare fick vi en ny visumstämpel i passet så nu får vi vara i Thailand till den 4 juni innan det är dags att förnya det igen.

Image result for immigration krabi

Taxikillen som hade väntat på oss utanför, körde oss sen tillbaka in till city då vi behövde äta lunch.

Efter en god lunch blev det en sväng på marknaden för att köpa frukt.

20170306_145834

Sen lunkade vi vidare. Åsa iklädd klänning inköpt igår kväll.

Det blev ett litet ölstopp där vi såg en katt. Bästa inkastaren i våra ögon. Finns det en katt så går vi in där.

20170306_153215

Sen var det inte många meter kvar till hotellet då vi nu hittat en bakväg som är bättre än framvägen för att komma till restauranger och barer.

Imorgon bär det av hem till Lanta igen. Det känns väldigt bra tycker vi. Borta bra men hemma bäst.
Gun hälsar dessutom att killarna saknar oss. Missan bryr sig inte speciellt mycket så länge hon får mat…