mars 20, 2015

Livet på en pinne

Förra helgen

Vi började helgen med en öl på Lord Dudley innan vi gick hem för att äta. Det är så jäkla skönt att beställa hem mat på fredagar då man verkligen inte känner för att ställa sig och slänga ihop något kulinariskt. Inte blir det dyrt heller. Går man och handlar på fredagar brukar det hamna det ena och andra i varukorgen, så egentligen sparar vi säkert jättemycket på att beställa hem mat Blinkar. Det blev grekiskt mat med dyrvin som Åsa hade fått av Oskar och Danielle.

43

Nu när jag har fått en stegräknare måste man ju röra på fläsket. Vi gick först en runda i parken och efter det blev det en promenad mot Kings Cross. Vi gick via Rushcutters Bay för där har vi inte tidigare varit.

51

I Kings Cross blev det en liten lunch.

49

Vi provade även på takpuben på lunchstället. Mysigt.

47

Morris och Maverick har snart ätit upp hela vårt grillskydd. Det var väldigt gammalt, slitet och solblekt och det kanske var deras sätt att tala om att det var dags att köpa ett nytt. Så det ska vi göra i helgen.

42

Det känns inte ens jobbigt att gå till och från jobbet. Jag spar typ 30 dollar (200 SEK) per vecka dessutom nu när jag inte längre åker kommunalt. Så här fint är det i Hyde Park på morgonen.

39

På vägen till och från jobbet finns även en svensk möbelbutik. Den ligger bara 10 minuters gångväg hemifrån. De ser dock inte ut att ha något i vår smak.

40

Man vet aldrig riktigt hur det ska se ut när man kommer ner på nedervåningen på morgonen. Oftast ser det ut ungefär så här. Då vet vi att de har haft kul på natten.

46

Vår morgonrutin med katterna har varit att vi släpper ut dem en sväng innan vi går iväg till jobbet. I tisdags morse hade de ingen som helst lust att komma in när vi ropade på dem. De var helt borta. Vi fick helt enkelt gå hemifrån med bakdörren öppen. Fritt fram för vilken tjuv som helst att knata in. Tur att våran gård är inhägnad. Onsdag och torsdag fick de helt enkelt stanna inne på morgonen. Inte populärt. Så här söt är Morris när han sover i buskarna.

41

Vi ville ha en tavla till badrummet nu när badrummet faktiskt är så stort så det får plats och dessutom är det ju inte kakel på väggarna. Jag sprang runt i Botanical med kameran förra veckan för att hitta en blomma som har något gult i sig för vi har en del gula saker där. Den här blomman hade gult i sig så den fick det bli och nu hänger tavlan i badrummet.

44

Jag hittade även nypon i parken. Busken var inte lika frodig som de brukar vara i Sverige, men några nypon var det på den i alla fall.

50

Igår och i morse fick jag sällskap av min vackra fru till jobbet. Hon har jobbat hos kund en bit utanför stan och nu var hon tillbaka på kontoret. Med sällskap blir morgonpromenaderna ännu mysigare.

45

På vår bakgård tycker katterna om att vara. De klättrar på väggarna, murarna, taket och trädet och retar upp alla hundarna i kvarteret.

48

Nu är det fredag och vi har beställt hem pizza.
Det och rödvin är väl livet på en pinne.

7 kommentarer:

Marie KJ sa...

Jo, att gå är inte svårt. Av alla mina promenader gillar jag (också) den på morgonen mest.
Pizza och rödvin låter sannolkt gott särskilt en fredagskväll, ska kanske härmas (även om vi har 3/4 arbetsdag kvar att slå i hjäl)
I dag har vi solförmörkelse, börjar redan om 40 minuter tror jag. Vi som haft sol från blå himmel en vecka har just i dag mulet. Pypis!

Trevlig helg på er alla

mammaxtre sa...

När jag en gång för länge sedan föreslog vin till maten (läs pizza) så fick jag lära mig att det bara var alkisar som drack vin till pizza. Nästa gång som jag äter pizza ska jag banne mig dricka vin till!

Fin tavla, busiga katter, promenader, ett hem, pizza, vin och ngn att älska och att älskas av är livet på en pinne. Underbart!

Kram på er

Hans sa...

Vi köpte färdig pizzadeg, så jag tror vi ska använda den idag. Vin till så klart!

Anonym sa...

Snygg tavla! Blev det rätt i badrummet?
Busiga katter på natten, klart de sover på dagen ;)
Min prompa till jobbet tar 7 minuter,hm men jag tar promenader lördag, söndag,måndag och tisdag, senare i vår lägger jag in fler när det är ljusare på kvällen. Jag använder RunKeeper, har bara en gammal omodern stegräknare.
Pizzerian i Sorunda är inte den bästa så vi kör svensk husmanskost=tacos på fredagar. Inte min favvo utan Emmas så då lagar hon middagen. Passar mig perfekt. Emmas guacamole är stark och god. Fast jag dricker vatten till och efter maten, japp en kopp kamomillte :)
Puss och kram från Gun

Anonym sa...

Så fina omgivningar ni har. jag förstår att ni gillar att promenera där. Fin tavla. Ha en skön helg. / Birgitta

Mamma/sväris sa...

Visst är det fantastiskt skönt att kunna gå till jobbet. Att komma till jobbet fräsch av att ha andas frisk luft och nte nyvaken för att man somnat på bussen eller pendeln.
Ni får lägga upp en bild på när talat kommit upp. Blir säkert jättefint.
Kramar

anna sa...

Fin tavla! Mycket fina färger.

Mera kattbilder tycker jag. Ser mysigt ut att ligga i rabatten och slappa. Skönt att slippa oroa sig för att de inte ska komma tillbaka. Måste ju vara svårt att släppa tanken på om de är säkra när man är på jobbet annars.

Härligt med prommisar. Går man vet man ju exakt hur lång tid det tar dessutom.

Ha en fin vecka, syns på söndag. Puss