mars 09, 2014

Mamma/sväris är här

Lill-Åsa skriver

1 mars

Karin kom med ett helt annat flyg än vad som var planerat. Hennes turistvisum till Australien var inte alls färdigt och därför missade hon planet. Hon fick till slut hjälp av den australiensiska ambassaden och fick hjälp med visumet och fick plats på ett Thai Airways flyg och landade på det sättet samma tid som hon skulle ha landat här i Sydney.

Vi tog det lugnt första dagen tillsammans och gjorde inte så många knop. Lite lunch på krogen och sedan gjorde vi faktiskt inte så mycket mer.

2 mars och Åsas 45-årsdag.

Vi åkte en sväng till Paddington då Mamma skulle ha något puder från någon sminkaffär. Vi blev kvar en stund och promenerade omkring och åt lite lunch. Sedan kom Holmströmmarna och Oskar över för att fira den galet vackra 45-åringen.

Mamma var glad över att få träffa sitt lilla barnbarn Oskar Ler

Måndag

Efter jobbet träffade jag upp Oskar och Mamma vid Central. Oskar åkte vidare hem till sig och mamma och jag tog tåget söderut mot Jervis Bay och Paperbark Camp. Vid tågstationen kom chefen för stället och hämtade upp oss och skjutsade oss den sista sträckan på 25 minuter. Gratis var det också.

När vi kom fram var det mörkt.

Det fanns inga eluttag i tälten så vi fick gå till själva huvudbyggnaden och dricka en öl medan våra telefoner laddades upp.

Sedan gick vi tillbaka till tälten för en sängfösare. När vi satt där sa mamma, nej men kolla vilken enorm katt som kommer upp för trappan. Det var ingen fet kat utan en possum. Sedan kom en till och de var inte ett dugg rädda för oss. Nästan lite väl närgångna tyckte jag när de satt på min stolsrygg.

Till den här vyn vaknade vi.

God frukost

Sedan blev det en kanottur på floden. Vi var nog ute i minst 1-1.5 timmar.

När vi kom tillbaka var det väldigt nära att mamma ramlade i vattnet. Jag fick tag i henne i sista sekund och hade hon inte haft den tjocka flytvästen på sig hade hon gjort sig förbannat illa i ryggen.

Sedan lånade vi cyklar och cyklade in till Huskisson. En väldigt mysig liten stad.

Det blev lunch och glass.

Sedan cyklade vi hemåt igen.

Vi tog en prommis innan middagen runt om i ekoparken.

IMG_1668IMG_1669IMG_1673IMG_1674

Det här var vårat tält.

Mamma på altanen

Mamma ligger och njuter av utsikten.

Vårt utomhusbadrum.

En kvällspromenad för att spana efter kängrusar. Vi såg dock inga.

Mamma gungar.

En kopp vin innan middagen fick det bli.

Middagen var lite väl komplicerad för min smak. Det fanns bara vuxenmat på menyn. mamma beställde in en 4 rätters meny.

Jag åt det här…Som sagt, de hade ingen fish and chips.

På morgonen steg vi upp och efter frukosten blev vi skjutsade mot tåget igen. Sedan tog vi tåget mot staden.

Hemma var hungriga Mammis och pappis som välkomnade oss. De fick lite äpple och blev skitglada för det. De har dock inget bordsskick alls.

1011

I helgen har vi haft fint väder. Vi har promenerat till både Coogee och Centennial park, så nu kan vi nog släppa loss mamma själv.

Vi har också städat ballisen 45 gånger…