juli 08, 2020

En kattvecka

Onsdag

Fat Turtle har just öppnat och har en lite mindre och enklare Covid-meny för tillfället.
Vi valde en pepperoni-pizza som var helt gudomlig.

Utsikten är alltid gudomlig.

Det var avskedsfest till en holländsk kvinna så det var lite folk där. Ganska många holländare faktiskt. Väldigt trevlig och social kväll. Det visade sig att vi känner en del holländare på ön.

Torsdag

Millie sprang till fönstret för att kolla in varanen Vera som klampade förbi på baksidan. Hon är svår att se men hon finns där.

Linda har en kattvakt som just nu är på resande fot och har någon som tittar till Cloudy och Mullis lite sporadiskt. Linda frågade därför Lill-Åsa om hon kunde åka förbi några gånger under veckan för att kolla till dem.
Ena dagen såg Cloudy ut så här. Vad som hände med hans päls kommer vi aldrig att få veta. Dåligt humör var han på också.

På kvällen firade vi Sulais födelsedag på restaurangen Spring Rolls.
De hade beställt in lite olika rätter som vi delade på.

Efter maten spelade vi beer pong. Men vi hade vatten i glasen och drack öl ur våra egna flaskor när det andra laget prickade en boll. Det blev inte så mycket drickande visade det sig.

Ingen var så jättebra så det tog en jävla tid att få bort alla glas men roligt hade vi!

Födelsedagsbarnet och hans fru i matchande kläder.

Fredag

Dagen efter såg Cloudy ut som ny igen.

På kvällen hade vi familjen Schröders över på pizza. En supermysig kväll som slutade lite jobbigt med att Meya drog ut.
Vi var ute på natten och ropade men ingen Meya.
Hon har bara rymt en gång tidigare och då jamade hon hela tiden tills vi fick in henne. Den här gången hördes inte ett pip. Vi googlade om att katter som är döende gärna vill gömma sig så vi trodde ganska snart att det var det som hade hänt.

Lördag

Vi började därför sörja henne ganska fort och helgen blev jobbig och med en massa tårar.
Lunch blev det på N&N på Long Beach.
Sen höll vi oss hemma hela dagen om hon skulle dyka upp.

Utsikten från lunchbordet. Väldigt typiskt Thailand.

Och så hade de en gullig katt också.

På tal om gullig katt...

Söndag

Powerwalk på en skitig strand.

Vi kände att vi behövde tänka på något annat än Meya och då kändes Harrys som ett bra val.

De här fina blommorna hade prytt ett av bordet kvällen innan och vi fick med oss dem hem. Så fina!

Maia äääälskar kärlek.

Måndag

Strax före lunch gick Lill-Åsa in till Åsa på kontoret. Helt plötsligt utbrister hon "Meya är tillbaka!!!!"
Hon kom helt käckt till dörren på baksidan och satt där och undrade varför hon inte blev insläppt.
Maia satt på andra sidan rutan och undrade samma sak.
När vi sen öppnade dörren flög hon in. Hon åt, drack och sov. Hon ville dessutom ha massor av kärlek som hon aldrig brukar vilja ha. Det här har fortsatt sen dess och hon är lite personlighetsförändrad till det positiva.

Mmmm kärlek

Annars ligger hon mest på fläkten men nu behöver hon ha hudkontakt.

Onsdag

Dagen vi har gruvat för den senaste tiden. Det var dags för vår lilla lånekille att åka till sitt nya hem i England.
De ville att vi skulle vara där klockan 8.15 imorse för vidare färd i bil till Bangkok. När vi lämnade Klong Dao stod regnet som spön i backen men när vi kom till LAW hade det lugnat ner sig.
Vi tror att det var vädergudarna som försökte vänja Bruce vid det brittiska vädret.
Just nu mår vi dock lite dåligt då vi vet vilken lång och jobbig resa han har framför sig. Han kommer inte fram till sin nya familj förrän på lördag eftermiddag. Sista biten är färja mellan Amsterdam och England. Det är en lång resa för en kissemiss.

Men på lördag eftermiddag ska vi fira.
Han är i den lilla bruna transportburen närmast kameran. Han kommer under hela resan få sällskap av en annan katt och två hundar. Åh vad mycket roligt de ska ha :)