juni 24, 2020

Midsommar och skor från Malung

Onsdag

Kattsängarna var en bra investering. De används flitigt och dessutom att de är snygga.

Vi hade planerat att äta middag på Long Beach vilket passade bra då vi ändå behövde hämta upp post till Linda.
Vi åt middag på en svenskägd restaurang som heter Kindee.

Ja ni ser ju vad namnet betyder.

Torsdag

Midsommar närmade ju sig och då kunde man ju inte ha så fruktansvärt smutsiga fönster som vi hade. Nu har Lill-Åsa börjat dela upp fönstrena för annars tar det en hel dag.
Så något foto på fönstren i kontoret och sovrummet får ni inte se...

Middag åt vi nere på Jasmine. Vi trodde att det bara skulle bli vi två på hela restaurangen men helt plötsligt dök det upp bekanta och obekanta.
Vi tror att alla är lite socialt törstiga efter tiden utan så mycket social kontakt.

Fredag och Midsommarafton

Vår strandkatt Milton hade ett djupt sår på torsdagen så vi var lite oroliga men redan på fredagen hade de läkt ihop betydligt.

När man får leverans av kattmat från Lazada ser det ut så här i vårt förråd. Skön känsla.

Vi blev upphämtade i minivan av familjen Schröder. Våra nyfunna vänner som vi redan tycker så mycket om.
Vi åkte tillsammans till Harrys som hade varit gulliga att fixa midsommarfirande för oss svenskar som är kvar.
Blomsterkransar hade de också fixat till alla som ville ha. Lill-Åsa ville inte ha.

Döttrarna Schröder i en palm och mamman nedanför.

En fantastisk midsommarstång hade de också klätt.

Buffén är framdukad.

Sill, nubbe och midsommarmat på Koh Lanta. Det blir inte bättre än så. Tycker vi.

Havet i bakgrunden.

Gänget!

En försök till dans runt stången blev det också.

Lill-fjanten, Petra, Felicia och Novalie.

Lördag

Vi har länge hört talas om en restaurang strax innan Kantiang som heter Tuesday Morning. Ägaren är från Malaysia och vi har pratat med honom i baren på Harrys.
I lördags tog vi oss äntligen dit.

Ett ställe med enkel inredning men vällagad mat och varm atmosfär. Katter har de också.
Vi beställde in en kyckling- och aiolismörgås. Normalt sett brukar såna kännas osunda men det gjorde inte den här. Superfräsch och inte pommes till utan sallad. Hit ska vi igen.

Vi stannade en stund på Harrys och snackade med gubbarna också.

Söndag

Stranden såg allt annat än rolig ut så vi bestämde oss för att ta vår powerwalk på vägen till Saladan istället.

Vi svängde även av till Kao Kwang.
På vägen tillbaka såg vi det här klistermärket på baksidan av en vägskylt. Om ni tittar noga så är det reklam för en skoaffär i Malung. Det kändes så där lite äkta svenskt tyckte vi.

Lunch blev det på Fat Pig i Saladan. Typ den enda restaurangen som har öppet i Saladan.

Sen åkte vi hem och sov lite middag.

Vi har blivit tipsade om att Lanta Mart säljer broilerpopcorn. Alltså såna där majskärnor som man poppar i en kastrull. Det var hundra år sen man gjorde det men de blev goda.

På kvällen var det avslutningsbuffé på Resaka på Long Beach. Hela mysgänget var där.
Nu börjar vi faktiskt kramas när vi träffar andra. Vi har nu haft helt Coronafritt i Thailand i 30 dagar så det känns ganska tryggt.

Måndag

När vattnet står länge på vår innegård så bildas det mögel. Vilket tur att vi har en hemmafru i familjen :)

Före

Efter

Mango tycker om att se på när folk jobbar. Själv solar hon sig vid fönstret. På insidan där det är svalt.

På måndag kör vi alltid ben och rumpa.
Man har det inte roligare än vad man gör sig. Åsa leker Super Woman.

Vi som knarkar sjukhusserier har nu fastnat för den här. Det är en dokumentärserie om ett sjukhus i New York. Vi har bara sett ett avsnitt men är helt fast. Så ikväll blir det nog ett avsnitt till.