april 15, 2018

Nyår

Torsdag

På vägen mot Saladan brände någon något. Såg inte så bra ut för miljön tyckte vi.

20180412_184027

Katterna jobbar i skift med att hålla Åsa sällskap när hon jobbar.

20180413_134859

Fredag och Songkran (thailändska nyåret)

Festligheterna började tidigt på dagen och Lill-Åsa som ville ha en massage fick vända då personalen redan var på lyset och väldigt glada tidigt på eftermiddagen. Hon blev dock inbjuden på mat och dryck men tackade snällt nej.

Åsa hade jobbat klart vid 16 och då gick vi ner mot vägen för att se om vi kunde hitta några vi kände.
Det satt ett stort härligt sällskap på Taste med bland andra Gro med familj. Vi vuxna drack öl och barnen (även några vuxna) kastade vatten. Det är dock ganska skönt att få vatten över sig när det är 37 grader. De stoppade is i vattnet och det fick en att piggna till rejält.

20180413_162131

Utsikten från vårt bord.

20180413_174131

Helena och Lill-Åsa

20180413_174136

Efter två timmar gick vi hem för att byta om till torra kläder.

20180413_184255

Sen träffades i stort sett hela gänget upp på Lanta Island.

En väldigt trevlig middag!

Lördag

Åsa behövde en ny hjälm då hennes gamla börjar bli sliten plus att hon vill ha en med visir inför den regniga lågsäsongen.

Vi insåg hur längesen det var vi åkte på en moppetur. Något som är väldigt behagligt i denna tokvärme.

Vi styrde kosan mot Old Town

Lunch på Pinto såklart

På vägen ut ur Old Town var Åsa tvungen att stanna för att fotografera detta otroligt rödblommande träd.

20180414_135647

På kvällen var vi bjudna på middag hemma hos familjen Gip.
Vi fick njuta av en god gryta, trevligt sällskap och en underbar utsikt.

20180414_185019

Mango kommer ju från den resorten där Gips bor och hon bodde ju där i soprummet.
Nu har den här katten dykt upp och har börjat komma och hälsa på och äta mat hos familjen Gip. De har döpt henne till Marie.
Visst är hon otroligt lik Mango! Kolla in ögonen och svansen.

Kanske är det Mangos mamma (eller pappa). Kanske är det pappa Marie, helt enkelt.

Söndag

Vi träffade vår PT Linda utanför apoteket på Long Beach igår. Vi nämnde att vi skulle börja söndagen med ett besök på gymmet.
Redan när vi vaknade hade vi ett meddelande där hon frågade om vi var på väg till gymmet. Vi kastade i oss frukost och var på gymmet redan före klockan 10.00. Imponerande för att vara oss.

Vi två började med 30 minuter på löpbandet i bra tempo och sen frågade Linda om vi inte ville träna med henne de resterande 30 (som typ blev en timme). Det ville vi såklart. Många burpees blev det och vi var typ spyfärdiga innan vi var klara. Grymt bra pass! Linda är bäst!