december 09, 2017

Tuttresan är bokad!

Fredag

Efter bloggandet softade vi lite grann och njöt av utsikten

Åsa fixade julmusik också

Så här såg det ut när vi gick ut för att äta middag.

Vi hade redan på dagen spanat in Havana Restaurant som ligger på den otroligt coola bar- och restauranggatan som ligger precis vid hotellet.

Ena väggen på restaurangen.

En varsin sallad fick det bli eftersom vi hade ätit pizza till lunch. Det sköljde vi ner med några öl.

Så här ser gatan ut där den ena baren/restaurangen ser mysigare ut än den andra.

20171208_215031

20171208_215036

Vi ser City Tower när vi går hem till hotellet.

20171208_220710

Vi hade köpt med oss blöt mat till kattmamman och hennes ungar som åts med god aptit.
Idag när vi kom tillbaka med mer blöt mat kom de och mötte oss och jamade vid Lill-Åsas ryggsäck. Smarta katter det här.

20171208_221224

Lördag

Vi hade en massa att stå i vid datorn på förmiddagen. Mer om det längst ner i bloggen.

Innan vi var klara hann bli galet hungriga så vi rusade nerför gatan för en lunch. Så här glad blir man över en kall Kilkenny.

Vi hade lite mer shopping att göra och gick först till Lot 10 där de hade H&M.

20171209_145600

Sen gick vi vidare till Pavillion där de hade fantastiska juldekorationer.

20171209_162114

Åsa har under en lång tid velat göra en operation för att förminska sina tuttar. Nu ska det ÄNTLIGEN bli av. Datumet blir den 12 mars och operationen kommer att ske i Bangkok.
Idag har vi därför bokat flygbiljetter till och från Bangkok samt 14 dagar i en Airbnb-lägenhet där Åsa ska hinna återhämta sig och göra återbesök på sjukhuset.

Vi har också bokat en visumresa till Vientiane i Laos i samband med resan till Bangkok. Vid det laget är det nämligen dags att förnya visumet med ytterligare 60+30 dagar.

Idag har vi sannerligen haft spenderarbyxorna på oss. Några dagar innan vi åkte hemifrån gick TVn sönder då den nu tror att vi har kopplat in hörlurar i den fast vi inte har det. Vi har tillfälligt löst det genom att koppla in en liten högtalare i den men ljudet är ju förstås inte så bra med den här lösningen. TVn är ju dessutom dryga 7 år gammal men vi kommer nog behålla den och stoppar den i nya huset när det är klart.

Idag har vi därför beställt en ny TV. En smart TV. Det blev en Sony den här gången. Vi hoppas och tror att vi kommer att bli nöjda. Den har liksom en Netflix-knapp och det tyckte vi var coolt.