december 23, 2010

Vilken julklapp!

Åsa skriver

Denna morgon började som den har gjort ett antal gånger den senaste tiden. Med en intervju. Klockan 07.30 satt jag framför datorn och väntade på att bli uppringd på Skype. Efter en 20 minuters väntan dök ansiktet upp på den rekryterande chefen. Han såg mycket trevlig ut kan jag tillägga.

Vi pratade sen i ca 40 minuter och han berättade att jobbet är mitt om jag vill ha det!! Nu återstår bara en massa praktiska saker och formalia.
Anledningen till att jag inte skriker mig hes av lycka är att jag har jobbat för länge inom rekrytering och försäljning för att veta att ingenting är klart förrän allting är undertecknat men det känns sannerligen riktigt bra.
Det känns som att det här är den bästa julklappen jag kan få. Ett jobb och ordnat visum i det land jag helst vill bo i!
Nu ska visumprocessen sättas igång och än så länge är det oklart hur lång tid det kommer att ta men mellan 2-6 veckor trodde han. Under julhelgen ska jag även genomgå ett beteende- och tekniktest som alla som börjar på Manpower genomgår.

Vad är det då jag ska jobba med? Så här såg delar av annonsen ut.

IT Consultant – Leading Technology and Services Organisation

Reporting to the Team Leader, you will be responsible for driving business growth, you will build relationships within this key client account, interview the market's best candidates and offer expertise to our client as we create long-term partnerships. This is a diverse role in a fast paced and highly rewarding environment where you'll make a difference in people's lives every day.

With world class clients, a global network and industry expertise, we provide you with award winning training and opportunities that will provide you with solid career opportunities. As well you'll enjoy;

  • An open and supportive environment
  • Work / life balance and flexibility
  • Financial success through attractive incentive program
  • Access to knowledge sharing across our global network

We're looking for someone with a forward thinking approach to business development, who is passionate about performance and a natural with people. Your experience will be gained in an IT recruitment role, ideally managing a major account and you will already have well established networks. You're now ready to broaden your career in an opportunity that lets you shine.

Idag åker vi och svärmor Karin till Irland. Vi lyfter från Skavsta klockan 16.40 och tar sen troligen tåget från Dublin till Limerick. Därifrån blir det nog en bulle till byn vi ska bo i. Byn heter Adare och har blivit utnämnd till Irlands vackraste by.

I det här huset ska vi fira vår jul. Vi har med oss sill, knäckebröd, snaps, julklappar, sällskapsspel och tofflor. Let Christmas begin!

sc_127013699130_3891_01

2 kommentarer:

Hans sa...

Hoppas ni fått era väskor nu och kan ta bussen till det hus ni hyrt.

HA en riktigt skön Jul när ni hasar omkring i era tofflor.

Kram

Anna sa...

Än en gång ett stort grattis. Den bästa julklappen hela familjen kunde ha fått så ni kan slappna av ordentligt.
Huset är otroligt gulligt.
Stor puss